AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.339

Hjälp, Blinkande bilstereo

SciFi
Hej

Detta kanske mer hör hemma i bilstereo avdelningen.

Jag har en 318 is (e36) modell som jag inte får bukt med bilstereon. Förrut drev jag samtliga högtalare med separata slutsteg men fick massor med generatorvin och tänt knaster på köpet :=) Beslöt mig då för att koppla bort slutsteget och bara driva allt från min jvc enhet. Var och köpte en iso adapter på biltema som passar till orginal sockeln i bilen. Då uppstod ett annat problem. När jag tänder instrument belysningen (Importbil) börjar displayen på bilstereon att blinka! Det verkar som att det är dålig strömmatning fram till huvudenheten, för när jag sänker ljusstyrkan på instrumenpanelen börjar bilstereo-displayen att lysa starkare. Har provat att gjorda om stereon men detta hjälpte inte.

Är det någon som har haft liknande problem?

Tack på förhand!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Att de blinkar har jag aldrig varit med om men att styrkan pulserar är mer vanligt om den får för lite kräm. Tjockare kablar är ett tips!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Har märkt ibland att man byta plats på tändningsströmen och konstant + (memory). I och för sig brukar detta märkas att inga inställningar sparas på stereon, men det kanske inte dom gör ?
Detta brukar man kunna göra i den knippe kablar som kommer från stereon.

328 [Avstäld]: Länk
318: Länk
/Daniel
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Dra en ny + kabel från batteriet, förslagsvist 2,5 kvaderat.
Glöm inte att avsäkra den, det är alltså den konstanta plussen du ska ha kraftigare kabel till.
Precis som CODsoul säger, hade samma promblem när jag byte till nyare stereo. Kablarna till original stereo är för klena så varje gång när jag satt på stereo början den blinka till och från. Du ska ha en kabel som är grov och inte önojdigt lång från batteriet till stereo. Glömt inte säkring dock.

Mvh
Mauricio
SciFi
Hej igen!

Tack för alla svar!

Har nu löst problemet. Det var den orange kabeln (Tror det är för dimning av belysningen) som skickade något pulståg, Var ute med avbitaren nyss :=)

Mvh Staffan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.