|
|
|
|---|---|
peterb |
Vad är det förnuftigaste köpet? En 530i eller 525i , 93-95 ? |
|
Med tanke på vad jag köpte, så har du mitt svar:-) Mera vrid, en helt annan "gång" i motorn. Drar lite mer soppa, men inget som avskräcker anser jag. I regel mer utrustning än 525:an, men inte alltid. Jag är mycket nöjd med min 530!! Om nåt går sönder, så kanske det är dyrare att laga, men det vet jag inget om. Hoppas du får fler svar som hjälper dig lite mer! /Kidde Åtta burkar är fler än fyra. |
|
|
Hej,kan bra instämma med Kidde det e en underbar bil att glida med samtidigt finns det tillräkligt med pulver för omkörningar odyl.Den lilla pris skillnaden rättfärdigar inte ett köp av en 525:a.En v8:a är ju ändå en v8:a eller hur? Det kostar att ligga på topp |
|
peterb |
Tack, för erat svar. Vad kan en 530i 93'a med ca 12000mil stå i värde? Sollucka ock klimat är det ända som jag tror den är utrustad med. Svensk såld. |
|
Jag kan inte göra annat än att instämma tidigare talare. Helt enkelt en UNDERBAR bil/motor. Mvh. Micke Olsson |
|
| Kolla pris i BMW börsen här och forumet för värdering... | |
|
Ja du peterib...Jag gab 55tkr för min vilket e och.En sv-såld med så lite mil borde vara värd ca 70tkr inte mer pga lite utr var det en automat? det eller en touring står ju högre i värde hos somliga,trots allt e det skicket som avgör.Det kan bli dyrt om fel saker måste åtgärdas.Lycka till! Det kostar att ligga på topp |
|
|
Finns en hos Peter Rudvi i Karlskrona. Sv-såld med allt utom skinn och automat. De begär 128000:- för den. Var tvungen att påtala detta när jag var hos dom och kikade lite. Tycker det är åt he-vete för mycket. De höll med om att det var LITE för högt pris på den. Den har gått strax över 12000 mil. 70000:- bör vara ganska rimligt. Min har gått 19000 och jag gav lite mindre än 70000:- för den... Är helnöjd!! /Kidde Åtta burkar är fler än fyra. |
|
|
Jag anser att 525:an är en kanon bil. Pulver så att det räcker, billig att köra och försäkra. Skulle något gå sönder ( något i motorn ex ) så kostar det inte skjortan. Jag har haft 525:or i 5 år och är MYCKET nöjd. Min 525iAT -94 full utrustad (dock ej farthållare) med då 16000 mil, kanon skick, import, goa fälgar + övrigt gav jag strax under 100 000:- KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
Har en 530iA i drygt 3år som gått 14000, Härlig bil, kan rekommenderas.... Tänker sälja och köpa en 540i alt E39. Räknar med att att få runt 70´. www.bmw.isgreat.net Olbo |
|
|
Hmm funderar på att sälja min för ca 65000:- Kan skicka bild och info om intresse finns.Mc säsongen ser ut att bli dyrare än väntat... Det kostar att ligga på topp |
|
|
Jag har en 540 nu och hade en 525:a förut... någon helt rättvis jämförelse mellen 525 och 530 kan jag väl inte komma med, men i 540:n jag har nu så saknar jag den underbara turbinkänslan jag hade i 525:an och jag saknar vridmomensspetsen som kom vid 4000... en 540:a är mer "bestialiskt vrid" över hela registret och jag misstänker att 530:an har lite av samma motorkaraktär... En V8 ger ett underbart vrid, men du missar 6:ans turbinlika gång och den kanske lite mer sportiga gången... Kan inte säga vad jag skulle köpa av det, både 8:an och 6:an har sina poänger... men jag tror att, vill du ha den sportiga känslan så köp en 525:a och vill du ha något som ger V8-känsla så köp 530:an... |
|
| 530 har skönare mororgång än 540. | |
323E21terror |
Gillar du prestige så bli valet lätt, 8 cylindrar är fler än 6 :-)...men jag misstänker ändå att 530 är en bättre bil i det avseendet att man plockar ut ett mindre effekt uttag per litervolym vilket bäddar för en riktigt hållbar maskin. Jag misstänker även att ju större motor man har desto mindre behöver bilen jobba vid normalkörning i de flesta fall så man slipper kanske slitage hos dessa motorer som finns hos mindre som dessutom i 525ans fall har lite mer sportig karaktär vilket kan inbjuda till en hårdare körstil. farten är min drog |
|
Varför jämföra mellan 525 och 530? Borde det inte stå mellan 535 och 530? Dom e ju lite mer jämbördiga i prestanda,eller hur? Det kostar att ligga på topp |
|
323E21terror |
Peterb kanske är en älskare av 4-ventilsteknik och då dömer ut 535an som en del andra som anser att det är en gammal konstruktion som knackar och har sig på tomgång och slukar en jäkla massa soppa..även trots 530 inte råkar vara direkt snål jämfört med 535. farten är min drog |
Niklas S |
Välj 530:an... |
|
Kan bara intyga med alla andra nöjda 530 ägare,hade tidigare en 525-93 men 530 är mycket härligare. Lite dyrare att äga men det är det värt. Mhv Roger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.