|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska byta navet (hjullagret) på min M5 -95 och undrar hur mycket jag ska dra åt 46mm-bulten? Har för mig att någon nämde 270-290??? Stämmer det? Vänster fram handlar det om nu. Vet någon också om det är samma nav (hjullager) på M5 -95 som alla andra M5 E34 och likaså om det är samma på alla 5-serie E34? //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) | |
|
290Nm är det som gäller. Bak är det "endast" 248Nm. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Stämmer, 290Nm skall det vara. Mvh Ulf |
|
|
Det finns en brytpunkt för hjullager fram på M5 11/91. Annars är det samma till alla M5 E34. Hjullager från andra E34 passar däremot inte verkar det som. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ok, tack de bra svaren. Någon som vet var någonstans jag kan köpa en momentnyckel som är 46mm? Finns det på t.ex. Biltema eller något annat liknande ställe? Hur mycket kan en sån kosta? Har tyvärr ingen sån hemma. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
46mm hylsa finns på biltema. Däremot så är det dåligt med momentnycklar som klarar 290Nm där. Det blir till att kolla med någon riktigt verktygsåterförsäljare. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Finns här men är väl kanske inte billigast>>Länk mvh |
|
|
Ok, någon som vet något mer ställe som har såna? //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.