|
|
|
|---|---|
|
Hej! Äger en E38 740IA utav 99 årsmodel på vilken kylaren läcker i infästningen till den övre kylarslangen. Har försökt med allt för att tätta den lilla sprickan men förgäves är inne på att köpa en ny kylare. Då uppsår frågan vilken kylare jag skall köpa.Har varit i kontakt med MECA i Haninge och han sa att det fanns två olika modeler. En med sk. Quick Fit och en utan. Det skiljer en del i pris. Finns det någon som kan hjälpa mig vilken jag skall ha? Tack på förhand | |
|
JAg tror Perre på bil&Motorteknik kan reppa det där, han gjorde det på min g:A 540 i alla fall. prova 087110687. Asken |
|
|
Tack för tipset! Jag skall lämna in bilen till honom nu den 21/11 på service så det passar som handen i handsken. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag misstänker att dom syftar på anslutningarna på för kylarslangarna, det "snabbkopplingar" med en låsring istället för skruvklammor, ser ut så här. Tror det kom i vevan runt -99 årsmodell. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Man får tacka för den beskrivande bilden. Jag har precis dessa låsringar som du vissar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.