|
|
|
|---|---|
|
Ska uppgradera till Hella Angeleyes facelift men stött på problem. Två av anslutningarna på lykthusen passar inte rakt av mot bilens kontakter. De som inte passar mot varandra är kontakterna mot blinkers samt parkeringsljus. Parkeringskontakt Länk Blinkerskontakt Länk Har hittat en adapterkabel som Hella lagerför med artnr 8KB157198801 ( Länk )som verkar fungera som skarv för parkeringsljuset men jag hittar inget åt blinkerskontakten. På bilens elsystem är det en hona för fyra stift medans den nya anslutningen bara har två stift. Tips mottages tacksamt! | |
|
Du har mejl! mvh |
|
|
Dutta: Skicka gärna mail till mig med om det! :) Tack! MVM Martin |
|
|
Väcker en gammal tråd... Jag skulle hemskt gärna vilja ta del av det där mailet. Honke951@hotmail.com MVH / Andreas |
|
|
Finns på autoexperten.se Tror jag gav ca 300 kr. |
|
|
Dutta. Skulle hemst gärna oxå få det där mejlet. /Whalle |
|
|
Jag resonerade såhär: Varför adaptrar? Kommer aldrig montera tillbaka de gamla lyktorna. Det som behövs är fyra kontakthus samt 8 kontaktstift med kabel från BMW, har för mig att det vart 80:- eller nåt. Sen är det bara fram med avbitartången, krympslang och lödpenna, max 20 min jobb. |
|
|
BMWGUS: Jo helt klart, men kan man vekligen köpa detta på bmw?? Har du art nummer?? Helt klar den smidigaste lösningen, men jag tycker de verkar skumt om bmw skulle sälja detta... / Andreas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är inte alls skumt eftersom det är Hellapryttlar oberoende var du köper dom. Jag fick mina adapterkablar med till faceliften till 528an, men då köpte jag dom inte på BMW utan av en Inpro/Hella försäljare. Hos BMW ingick inte adapterkablarna utan man fick då köpa dom löst a typ 300 kr. Dessutom kostade ljusen några extra tusenlappar hos BMW. ///MVH Hasso Länk |
|
BMW har klart bland den bästa reservdelsförsäljningen av alla bilmärken jag varit i kontakt med, får se om MB lever upp till det nu när man byter bil ett tag... Hur som helst, letade fram mitt kvitto på de prylar jag köpte: 8 st 61130007256, Kontakt, 8,80:-/st + moms 4 st 61138373332, Stickkontakt, 12:-/st + moms Krympslang och lite lödpryttlar Tog lite bilder när jag gjorde detta, skulle ta mycket bilder och dokumentera, men glömde bort det under gång, några finns iaf på: Länk |
|
|
Tackar så hemskt mycket för hjälpen! Kanon! Tack BMWGUS!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.