|
|
|
|---|---|
Fröys |
Jag har ett mindre roligt problem med vindrutetorkarna, de har slutat att fungera. Det började för en tid sedan då jag hade tvättat bilen. Efter detta har problemet kommit och gått. Som jag själv tycker så sker det oftast när det är fuktigt ute. Nu undrar jag om det kan vara jordproblem eller nåt liknande och hur kommer man i så fall åt torkarmotorn. Jag har kollat/bytt säkringen men den var hel. Tack på förhand |
|
Kolla kontakten som sitter vid torkarmotorn, den kan ha ärjat. Annars får du ta bort torkarmotorn och kolla kolen genom att ta bort plåten som sitter i mitten av motorummet. När du tagit bort den är dett lite pill att komma åt men det går.....(du får ta bort båda torkarlederna) |
|
Fröys |
Som det ser ut så fungerar torkarmotorn felfritt. Men nu har jag en annan fråga: Finns det ett relä till vindrutetorkarna och i så fall vart sitter det? Info: Det går inte fram nå´n spänning till motorn och det är också helt dött i reglaget vid ratten. Säkringarna är fortfarande hela. Tack i förhand för tipsen |
|
Hade liknande fel på min E36 325:a och det visade sig vara ett styrdonsrelä (finns bara original eller skrot) och kostar 650.- sitter längst in bakom fotstödet på vänster sida vid pedalstället, ett blått relä, ganska högt som får kortis när bilen är fuktig, (t.ex som när du tvättat bilen eller ifall det regnar!). Kan vara detta, men mina torkare ville inte lägga av att torka istället för att stå stilla som dina! Detta relä styr automatiken när du står stilla och torkarna går över till intervalltork istället för att torka i onödan när du står stilla! Skruva upp och se om du hittar relät, oftast står det wisch wass eller något liknande på det! Kokerskan |
|
Fröys |
Tack för svaret. Jag hittade felet i söndags. Det hade ärgat av ett kontaktstift till den elboxen som du pratar om. Men det ordnade sig och nu funkar det igen. |
|
Låter bra det, själv fick jag betala BMW 1500.- i verkstads kostnad samt 650 pix för styrdonet så du kom ju billigt undan, kul att jag kunde hjälpa! Vet du någon som behöver original baklyktor till en cab/Coupe? kokerskan@home.se Kokerskan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.