AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
706

Försäkring av en 1995 års modell 328

Hej

Undrar ifall någon här äger en 328 och vad försäkringen kostar?
Har försökt att kolla detta över försäkrings sidor men det går inte så bra. Jag kommer med största sannolikhet att skriva bilen på min pappa för att få ner försäkringen.

Som sagt, skulle vara snällt om ni berättar vad ni får betala i försäkring,

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Här kommer ett bra tips!

Ring och fråga.....
Importerad 328 -95. Drygt 20k för halvförsäkring. Är 20år, skadefri, haft körkort sedan 2003, bor i Sthlms innerstad, låst flerbilsgarage (ingen betydelse), larm (ingen betydelse).

Men ring om fråga som sagt, det skiljer sig avsevärt mellan olika bolag och från person till person.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad andra betalar är ganska irrelevant då jag gissar att du hittar personer här som betalar allt mellan några tusenlappar upp till de som betalar 30-40' per år.

Dom flesta bolagen har offertfunktioner på sina hemsidor och kan ditt problem med dessa vara att du har ett regnr på en importerad 328? Leta då reda på ett regnr på en likadan svensksåld och testa med det. Merparten av bolagen har inga prisskillnader mellan import/svensksålt däremot så kan dom ställa lite extra krav på en importerad bil.

___
//Ulf
Leprazy:
Jag vill egentligen inte vara någon sorts moralkärring, men kan väl ändå bara få tipsa dig om vad som kan hända vid s.k. skenförsäkring (vilket du verkar vara sugen på).
Läs denna tråd: Länk och fundera sedan allvarligt på om du vågar skenförsäkra.....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Med rätt advokat ska det inte vara några problem, och det här är ju ett extrem fall...om bilen står på fadern och även försäkringen så ska det inte spela någon roll vem som kör den, om det inte är någon klausul om det i försäkringskontraktet!

Om försäkringsbolagen istället skulle ha lägre kostnad så skulle man inte behöva gå den här vägen!

Det jag ville ha svar på var inte vad en försäkring kan kosta, utan vad folk betalar....t ex någon i 25 års åldern.
extremfall? Jag tycker det verkar vara som alla andra skenförsäkringar, de allra flesta skriver nog bilen på släktingen som har försäkringen skriven på sig. Jag hade en 328a när jag var 23 och betalade 6500 helår hos salusansvar. Dock har jag rätt bra rabatt där eftersom jag hade bilen försäkrad hos dem genom småsam från början, tror den skulle kostat någonstans mellan 15k och 18k annars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.