|
|
|
|---|---|
|
Hur stor del av bilen bör man köra innan man börjar polera bort medlet.Torkar det in om man väntar för länge?Platinum antar jag at det inte är någon fara med,då det helst skall härda en timme om jag inte fattat fel.. Kör med maskin med dubbla trissor... | |
porta |
Kör av hela bilen med Mirror. Torka sedan av och lägg på platinum, låt det torka minst en timme. Torka av med microfiberduk. |
| Precis, polera hela bilen, sedan kan du antingen tvätta bilen igen eller torka av. Personligen föredrar jag att tvätta av polerresterna. Avfetta, svampa och spola. Inga polerrester nånstans :) Torka sedan och på med Platinum. | |
porta |
Jag skulle inte kalla Mirror Image för polermedel. Sedan behöver man inte torka bort Mirror utan du kan lägga platinum direkt på. Spelar ingen roll om det är kvar lite kladd efter att du har kört Mirror. Endast när du ska applicera Silverseal behövs det vara riktigt rent för att inte äventyra hållbarheten. |
| ser ni verkligen nån skillnad i glans när ni lägger vax på vax? ni får ju ett fullgott resultat genom att polera bilen och sen på med mirror eller platinum.. | |
| Något bra tips av ni som använder autosmart hur man gör rent trissorna? | |
| Tvätta dem i ljummet vatten e bäst tycker ja.. | |
| DEt blev bara kladd när jag tog vatten.Ska prova med lite diskmedel i. | |
Gemini__ |
Har testat att köra mina i tvättmaskin, blev riktigt bra faktiskt. Sliter självklart mer än att rengöra dem för hand, men å andra sidan kostar nya trissor inte särskilt mycket. Men kan man återanvända dem en extra gång är det bara att tacka och ta emot. Mvh: Thomas Länk |
| Ja kör dom i tvättmaskinen. vi kör våra trissor två tre gånger sen är det läge att plocka fram nya. de kostar ju iofs inte mer än 9 kr st(iaf vid köp av 100st) så man blir ju inte bankrutt på att använda nya. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.