|
|
|
|---|---|
STi |
Som rubriken lyder, varför har man börjat med gula vägpinnar istället för dom tidigare röda? |
|
...är det "snöpinnarna" du menar? Typ 2 m höga? / Mvh Joakim Länk |
|
| Är du ute o kör på något snöskoterspår eller? Här är de röda iaf. | |
STi |
Ja det är snöpinnarna jag menar. Vi har haft röda längs med vägen tidigare men nu har dom bytts ut till gula pinnar istället... Någon som vet varför? |
|
De gula syns mycket bättre av t.ex snöröjare, trafikanter osv. mvh |
|
STi |
Personligen så tycker jag inte att dom gula syns bättre dom är avsevärt sämre enligt mig... Så det är därför dom har bytt då eller? Så det är inget som har med eu att göra? Varför har man då inte bytt tidigare? |
|
Trodde de var flourencerande gula med vita reflexband, tolkade tråden fel är det enbart gula så gör det väl inge skillnad kan jag tänka mig. mvh |
|
STi |
Tror inte att dom är flourencerande känns inte så när man åker till jobbet på mornarna... Kan ju iof ta en närmare titt nån dag... |
|
De gula är väl i pilträ som Vägverket gått ut och sagt att man ska använda i vinter. 66% av alla oranga plastpinnar ersätts med träpinnar. Detta ska spara pengar OCH minska olyckorna eftersom "folk tar det lugnare när de inte ser vägen lika bra" och dessutom var de oranga pinnarna "mest till för snöröjarna"... Fan tro't, men det är faktiskt sant. Själv tror jag det blir kommer att få ekonomiska konsekvenser för ALLA utom möjligen Vägverket och att antalet olyckor kommer att öka rejält. |
|
STi |
Varför spara in på en sådan sak när man hela tiden strävar efter nollvisionen? Då kan dom ju spara in på fartkamerorna istället... |
|
"folk tar det lugnare när de inte ser vägen lika bra" hahaha, men det är ju sant ocksa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.