AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
773

Är denna prisbild relevant ? 525iA Touring M-Pkt mm.mm

st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Middag
Är i köptankar och undrar om denna 525iA -03 Touring är rätt prissatt. Har en på gång på närmare håll för 215kkr som har gått 500mil mer, men som har ungefär samma utrustning.

Länk

Tycker detta verkar lite mycket, eller?

m.v.h

stefan
Jag tycker att priset är klart optimistiskt satt.
Marknadsvärde för bilen är ca 210 kkr.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
@wendtan

Har användt sökfunktioen, men tänkte bara höra hur ni övriga ser på det.

Om jag har uppfattat det rätt så bör denna modell ligga mellan 200-220kkr beroende på antalet mil och vilken utrustning som finns.

m.v.h
stefan
Min uppmaning om sökfunktionen ligger i min signatur och är inget personligt, bara så du vet :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Låter mycket dyrt, dock är lågmilade E39 Touring med M-sport paket högvilt både här i Sverige och i Tyskland. Priset han begär är vad begärt pris låg på för ungefär ett år sedan.

Tror på ett slutpris på mellan 200-220kkr, dvs i "wendtans" region.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bilen du länkar till är för dyr men många Touring med M-paket ligger högt i annonspris. Min kompis köpte en 03:a för någon månad sedan. Skillnaden var att den är silver, alcantara istället för skinn och manuella stolar. Uttagen jan-03 och 3700 mil. Den var annonserad för 215' men slutpriset hamnade på 225 efter budgivning. Han hade även tittat på en del andra och samtliga med lägre mil än den i din annons och konstaterade att de faktiska priserna låg på 225'-240'. Den i annonsen har ju lite mer utrustning men också mer mil så den borde väl ligga aningen lägre.

Om bilen du har sett på närmre håll är mer eller mindre identisk så låter det som ett betydligt bättre köp.

___
//Ulf
st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Morgon

Tack för alla synpunkter.

Då jag har en del kontakter på BMW, så har jag hört mig för hos dessa om de kommer att få in någon/några 525iA Touring med M-paket, och det är som ni säger. Dessa är mycket eftertraktade på begagnat marknaden.

Mina kontakter säger själva att priset på just denna bilen ligger för högt.
Även om just denna bilen är rikligt utrustad så säger de, precis som ni att priset bör ligga någonstans mellan 200-220'.

Men det skadar ju inte att åka och titta på den fast jag har 60 mil
"Man flyger rätt så billigt numera"

//stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.