AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
537

Sportsystem, open air och chip?

Hagge
Är det någon idé att kosta på dessa saker och vad ska man isåfall köpa?
Jag vill att den ska låta lite mer än "grannens", så jag tänkte byta avgassystemet men de andra sakerna är jag osäker på. Tips?

Hagge
Phille
tjenna.. Luftfiltret är en god ide att byta i samband med sport avgas system... samt låter det fräckt.. :)
chipet är en bra ide om du byter till sportfiler/avgas system. chipet kanske inte ger en otrolig ökning men lite e ju alltid välkommet.. men om man vill ha lite mer prestanda så skall man fundera på mappning trimmkam kompressor turbo bygge.. men dessa saker kan springa iväg i pengar.. specielt kompressor.. vilket är enlight mig det bästa alternativet.. *dyrast*

vet inte om detta hjälpte dig på något sätt..
har själv sport luft filert och sportavgas system.. märks inte mycket med det låter :)

/mvh Phille..

Nobody is Perfect
Im nobody... :)
Hagge
Det är ju "sången" som är huvudsaken. Bilen har ju ganska fart ändå.

Hagge
netsix
Bor du i stockholmstrakten så kan du kontakta Qvarnis och få chip via honom, kostar 1500:- monterat och klart.
Helt klart värt pengarna.
Maila jocke@itsfun.nu .
Avgassystem och luftfilter kan du beställa av Manuel på MH-GTR , mycket att välja på.
www.mh-gtr.com

/netsix
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Jag har open air filter, chip och sport system. Visst ger det en del. Drar ifrån kompisens 325:a och då har han open air filter och sportavgas.

** be as free as you want **
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.