|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte sätta in min sub i min nyinköpta bil. Lödkunskaperna är det inget fel på men jag är ingen elektriker direkt... Problemet är att jag vet inte vad jag ska ha för kondensator. Lite dåligt med el butiker i karlstad så jag tänkte beställa från www.elfa.se istället men jag vet inte vad det är jag ska ha. Någon som kan guida mig med vilken det är jag ska ha? Jag har inte lyckats hitta vart jag ska sätta in remote sladden än, men det är nästa problem. Har e39 med business cd. | |
| Kondensator till vad? | |
|
Det står: "För att blockera likspänningen som finns i anslutningspunkterna sätter man en kondensator på varje anslutningskabel. Jag valde tantaler 1uF/16V, var noga med att plus på kondingarna vänds in mot anslutningspunkterna." |
|
| Jaha du skall göra enl Folkes guide. Som du skrev så är det ju Tentaler du skall ha med värdet: 1uF/16V.Ring Elfa så fixar dom nog det. | |
|
Du kan säkert ta dig till Fallvindsgatan och gå in på Swedish Radio Supply där och be att få köpa några tantalkondingar på 1uF/16V. Hälsa Roy på verkstaden. Remotesladden får du utveckla lite. Menar du bak på steget eller framme på stereon? FP |
|
| REmoten fixade jag. Hittad en gul/lila kabel som ger ström när tändningen är på. Hittade den under luckan på vänster sida i skuffen. Antar att den kopplingen går till cd:n för om jag drar ut den så startar inte stereon men klockan kommer fram. det är inte den 12 pin kontakten dem pratar om på bl.a bmwtips.com. Den har bara 5 sladdar och har inte samma färger. | |
|
Gul/vit var den nog förrästen när jag tänker efter. Multimetern är oumbärlig när man pysslar med sånt här! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.