|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det förekommer mycket repning av bilar och liknande skadegörelse om man ställer en fin bmw på gatan i centrala sthlm??Finns ju park.hus,men det är väl större risk.. | |
| inte större risk än om du ställer den nån annanstans | |
|
Kanske inte ska svara eftersom jag inte bott så länge inne i city, 1 år. Men jag står varje dag på vad som kallas den "värsta" gatan i stockholm, dvs valhallavägen (lätt att hitta plats jämfört med övriga östermalm). Bilinbrott och skadegörelse ska tydligen ligga på topp här. Har klarat mig (peppar peppar) så här långt, äger ju ingen lyxbil men dock en sprojjtans sen i februari... Tycker inte du bör oroa dig. Dumt kanske att ställa sig långt ner på sturegatan eller direkt utanför nått poppis uteställe iof... |
|
|
Ställer du inte bilen utanför de värsta nattklubbarna eller i skumma gränder så ser jag inga större problem. Har parkerat i city i många år och inga större äventyr har hänt där. Asken |
|
|
Får väl chansa då..Bilen är en 645 -03,så det är ju inte så skoj att få den repad :-( |
|
|
På Öfvre Östermalm är det gödslat med BMW, Porsche, Hummer och allehanda stadsjeepar representerande det högre kostnadssegmentet. Så det finns mycket objekt att välja mellan om man är intresserad av att repa finbilar. Kort sagt: Det bör inte vara några problem. Kanske lite större risk kring T-centralen typ... Och du: Lämna helst ingenting synligt i bilen! |
|
|
Länk visar vart alla bra garage finns om du vill känna dig lite säkrare. Mvh Asken |
|
|
Jag såg en hummer för två veckor sen på Strandvägen som dom hade norpat två ljuslyktor från. Men jag tror inte alls det är nån fara på t ex Östermalm. Klientelet som repar bilar håller ju inte riktigt till där. Större risk då i en medelstor stad som Eskilstuna där jag bor skulle jag tro. |
|
| vilka är det egentligen som repar bilar? | |
|
Jag hade min 330Ci på gatan i 3 år utan ett enda problem relaterat till skadegörelse. Det var iof Kungsholmen och där är det ju lite lugnare. Ett tips är att undvika "krogstråk", dvs gator där folk ofta passerar i onyktert tillstånd. Sedan har jag hört att Söder inte är någon hit att ställa en BMW på. Men det kanske är illvilliga rykten. Nu är det ju en viss skillnad på en sketen E46 och din bil... ;-) |
|
|
Det är svårt att säga generellt för hela stadsdelar. Undvik gator med många krogar, dvs där det rör sig mycket folk som druckit. De flesta som vandaliserar gör det förmodligen på fyllan. Själv har jag fått ha tre bilar i fred på Söder, men när jag bodde på Östermalm blev jag utsatt för både skadegörelse och stöld. Parkeringshus är nog att föredra om det finns lämpligt till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.