AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.288

kanske köpa av 7-serie

jimmy/bmw
Hej har titta lite på bmw:s 7-serie och har fasnat för den här Länk
Är det någon som sett den eller vet något om den ?
ser ju ut som en lång eller?
obs manuell är ett måste så klaga inte på de =)
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Det är den korta modellen, tycker att den ser lite sunkig ut.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Har dessutom den manuella kliman, känns som om autowåx fått en hyllvärmare. Länk
jimmy/bmw
hur mycket tro du slut priset kan bli på den da?
jimmy/bmw
ingen som vet?
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Hmm definitivt inte 92500, men med tanke på det låga miltalet så ungefär runt 75000kr, det ungefärliga är 80000kr men jag drog av 5000 då det är en manuell.
jimmy/bmw
tackar don-salvatore
jag som trodde manulle stog sig bättre i värde men men !
om jag har min 323 med hur mycket ska jag högst ge imellan då da?
min 323 är i skapligt skicka 13000mil och ac
jimmy/bmw
har titta lite på bytbil och blocket och kommit fram till att det inte finns någon billigare 740 med samma miltal !
så mer än 75000:- läre väl den vara värde eller sänker manuell låda priset så mycke?
tony t
Haka inte upp dig på miltalet. Den där kan likväl ha gått 30000, vad mätaren står på är i de flesta fall helt irrelevant. Titta på skick istället.
tony t
Förresten, en sak till. Ska man nu köpa en BMW 7-serie så finns ingen orsak att köpa en som är snikutrustad.
Har man bestämt sig för lyxbil ska den vara fullmatad med allt. 750 långmodell med all utrustning, allt annat går bort.

Känns lite B med en bil som kostade över miljonen ny, men där första ägaren valde att snåla in ett par tusen och valde manuell klima.

jimmy/bmw
Men om man inte vill ha en tung v12 med automat ?
och om man inte har råd med en fullutrustad da?
tony t
Du tittar ju på en med prislappen 92500 kr. För det får du lätt en fin fullutrustad 750. Men jaja, nån måste köpa andra sorteringen också... ;)
jimmy/bmw
säger det igen da
Men om man inte vill ha en tung v12 med automat ?
jimmy/bmw
andra sorteringen som går bättre än första dessutom =)
tony t
...så har man antagligen aldrig kört en "tung" v12 med automat. Men för all del, slå till på den bilen om du vill ha manuell. Kan väl inte finnas fler än ett fåtal 7-serien som är manuella.
Scheckheft
Hej
tony t: en "fullmatad" E38 finns inte, inte ens som Langmodell. Man kan tala om olika grader av välutrustad. Angående dit påstående om "ett fåtal manuella": det är felaktigt. Vissa modeller, t ex 728 hade en manuell femväxlad låda som standard från fabriken de första åren. Däremot föredrar de flesta köpare en automatlåda i sin sjuserie. Och det påverkar prisbilden.
Angående bilen ifråga känns 92t lite i överkant. Men gillar du manuell låda och bilen är ok i övrigt så vaför inte

Mvh
Scheckheft
E9:Länk
Letar M5E34
jimmy/bmw
angående priset så blir det nog svårt att pruta om man har en inbytes bil med sig så man kanske får vänta tills dom sänker den, för ingen verkar ju vilja ha en 7-serie med manuell låda =)
Jag har åkt V12/Automat "M70" min kommentar; Nej tack, det hade varit annorlunda om det var en Alpina B12 5,7/6,0, men 850iA var allt annat än imponerande, jag var minst sagt förvånad, men det var det intryck jag fick.

Manuell klima känns billigt, passar inte i E38:a, jag hade letat vidare, utrustning jag skulle vilja ha i en 740i 6vxl, "automat är helt ointressant" är xenon, elgardin, klimaautomatik, läder, elstolar, telefon, cdvxl, taklucka, pdc, ASC+T, larm, 18" M-Parallell, navi+tv, någon eller några detaljer kan få saknas, dock inte xenon, asc+t och klimaautomatik, helst i en 4,4, byggd i knappt 500ex, 4,0 är betydligt vanligare, det hade varit roligt om jag hade kunnat göra affär på den 4,4:an från 1998, med 12000mil, 1äg och med min utrustning i Arktissilver, som var till salu sommaren 2001, vilket bil!

Om du är intresserad av Autowåxs 7/95:a åk och se upp du kan göra en vettig affär, dom borde inte vara omöjliga.

Mvh Stephan
jimmy/bmw
Har nog ca 20000 kanske 30000 tusen som jag kan lägga imellan tro du dom godtar de??
och är det en 4.4 eller en 4.0 i den ?

Mvh J1mmy
jimmy/bmw; 4,0, jag vet inte något om ditt inbyte så om dom går med på 20-30tkr eller inte är svårt att säga.

Mvh Stephan
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Är inte uppgradering av klima från manuell till automatisk ren plug-n-play? Dvs lätt och jämförelsevis billigt att göra i efterhand.

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.