|
|
|
|---|---|
|
Kring växelväljaren till automaten sitter det en räfflad plastbit. Denna sitter fastsatt runt växelspaken och följer med den när man väljer växel. När man drar växelväljaren till t ex P så skrynklar sig plasten. Verkar som om den hoppat ur spåret som den löper i och jag får inte dit den igen. Är det någon som bytt ut denna eller har tips om hur man får bort plasten som visar växellägena utan att ha sönder allt.. | |
|
Tyvärr inte. min läcker in kalluft där, trots att den är hel, hade du samma problem? lycka till |
|
|
Nope! Ingen kyla därifrån. Inte när den är skrynklig heller ;-) |
|
|
ok, skumt..beror nog på att de har renoverat lådan i somras och glömt något skydd eller liknande. beemoholist |
|
|
DET ÄR INGA PROBLEM AT BYTA HAR JORT DET PÅ 540I INGEN KALLBLÅST VARKEN HEL SOM TRASIG DU HAR NOG NÅGOT ANNAT HÅL UNDER KONSOLEN |
|
|
ok, tack... det är inget fel på min plts, men får kolla vad det är underifrån eller något. MVH Tommy beemoholist |
|
|
Chappy: ok, enlighten me!!! Hur byte du plasten? |
|
|
Har ej bytt själv, men går det inte att bara dra av växelspaken och sätta dit det, pilla in "skiten" :-) beemoholist |
|
|
Finns ett mektips någonstans. Touringklubben tror jag, tar 5 min. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
brukar alltid vara trasigt på gamla e32/e34... lätt att byta och kostar 22 kr på BMW.. har fått byta på nästan alla min e32or jag har ägt.. ta loss växelväljarhantaget genom att lossa insexen på baksida.. ta tag i framkant på träpanelen runt växelspaken och ta lyft upp och haka ur i bakkant. när du har loss den kommer du se hur du kan byta remsan... man får ta loss plasten med växellägesmarkeringarna tror jag.. inga bekymmer men kanske lite pilligt.. BMW CS #5139 |
|
| J.L: tack och bock. Får väl laga en termos kaffe och gå ut i garaget ikväll :-) | |
|
Jag har bytt. Plastbiten kostar inte mycket på BMW. Jag rekomenderar att man tar upp hela plattan i konsolen då själva ledskenorna sitter på undersidan av denna. Lyft upp plattan i framkant och dra den frammåt samtidigt, då det sitter två klackar i bakkant som sticker in under konsolen i bakkant. Börja med att ta lös växelknoppen och koppla lös knappen för växelläge. /Gunnar /Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.