|
|
|
|---|---|
|
Hur får jag loss kombi instrumentet på en 540 -99- för rengörning av kontaktytorna. Har pixel-problemet. Det är väl förövrigt som den kalasbra beskrivningen på -Gör-det-själv- Mekartips. Men där är det på en 740 dom gör det på! Jag har försökt att söka på inlägg men inte hittat något på just detta problem jag har. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får pilla bort "träpaneln" på bägge sidor om ratten där bakom hittar du skruvar, sedan sitter det torxskruvar i uppkanten på instrumentet som ska bort, då får dra ut ratten så långt du kan. Två kontakter på baksidan att lossa lite klurigt typ av snabbkontakt med låsning. OCH INGEN tändningsnyckel i låset så länge nått kablage är lossat, ta gärna bort batterikabeln. Så tråkigt när airbaglampan lyser när man är klar. ///MVH Hasso Länk |
|
Du har 2 st skruvar upptill i övre kanten på instrumentet. Lossa dom. Vik ner instrumentet lossa kontakterna och plocka ut instumentet. Skickar en bild....... Freude am fahren |
|
|
hasso: enl. ETK'n är det inga skruvar bakom "träpanelen" som håller instrumentet. Iallafall var det inte det på min -97'a. Freude am fahren |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Undrar vilken mätarskruvare som glömt skruva dit ditt instrument ordentligt då :DD Ta gärna bort fästramen runt innan du försöker ta ur instrumentet.:) ///MVH Hasso Länk |
|
Ska göra det nästa gång det ska justeras .... :-D Vilken ram är det du menar? Är det den där ljusomkopplarna sitter? Freude am fahren |
|
Jepp lite svårt att komma åt skruvarna bakom för att få loss de som håller instrumentet :) Men du är kanske släkt med han Labero:) Jag fick iallfall plocka bort den både på 528an o 540. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.