AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.104

Nån pasta att täta hål i tank? nåt vidare?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har rosthål i röret mellan där man fyller i besin och i tanken o tänkte prova att täta den med nån pasta som håller innan jag går på nåt annat sätt? Vad finns de för alternativ? funkar d bra?

mvh Daniel

Sp
3.093
Spajjjs
Skroten har beg tankar men dom vill ha typ 1000:- o det e jag inte pigg på att ge till en bil som inte kostar jättemycket mer än så..

Är det små små hål kan hamarlack funka, mycket tillfälligt dock. Annrs så är det lönslöst med min erfarenhet. Bensinen löser upp det.
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Hjälpte min bror att laga hans tank med kemiskmetall.Det har funkat fint i över 1 år nu iaf.Men kom i håg att göra det rent innan annas så håller det nog inte länge..

hjorten
Spajjs: Har det rostat hål på påfyllningsröret på din E46a? Skrämmande isf...

Det bästa är en ny tank...Men om man vill lösa det billigare kan man göra köpa slang i "lagom" dimension ( i mitt fall blev det 45mm inv diameter, till "vinerbilen"). Fick ta ner tanken, såga av påfyllningsröret där det friska började, på med slangen o sen dubbla slangklämmor.Om slangen är något för grov borde det funka med o smeta silikon på röränden.Slangen kan köpas på Länk. Slangen är styv o kan inte böjas alltför snävt utan passar bäst om det endast är "mjuka" "böjjar"...
Blev i mitt fall endast 99% tätt eftersom det läcker någonstans när jag svänger tvärt o bensinen skvalpar i tanken...Kommer iaf inte från tanken utan från påfyllningsröret...Lite jobbigt att det ej blev 100% då besiktningsmannen behagade upptäcka att en de va lite fuktigt o lukta självklart...Så i värsta fall får ja ta ner tanken igen o göra om allt...inte så sugen.En annan tänkbar lösning är att istället för gummislang "skarva" med ett "flexibelt avgasrör",finns o köpa på Biltema. Hurs som helst glöm INTE att jorda påfyllningsröret om du skarvar med gummislang...

Lycka till!

Sp
3.093
Spajjjs
Tack för alla svar.

Dawwe: nej som tur är så är det inte E46an som rostar där utan vinterkärran.

Ska ta och prova med sån kemisk metall då. Var finns sån att köpa?

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Finns på närmsta mack.

Håller bilen ut om det är helt rent där man lägger på det.
To
46
Tove
525i Touring -92
1802 -72
325i Touring -89
Hagmans "läck-fix" funkar bra om inte hålet (hålen?) är för stora.
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Har användt ett amerikanskt medel som farsan köpte nånstans vet inte vad det heter nu men kan fixa det till i morgon det är gjort för att täta tankar har användt det på ett par bilar och det haar hållt i ca 10 år nu utan problem det blir som en plast hinna i tanken och röret

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.