|
|
|
|---|---|
|
Har rosthål i röret mellan där man fyller i besin och i tanken o tänkte prova att täta den med nån pasta som håller innan jag går på nåt annat sätt? Vad finns de för alternativ? funkar d bra? mvh Daniel | |
|
Skroten har beg tankar men dom vill ha typ 1000:- o det e jag inte pigg på att ge till en bil som inte kostar jättemycket mer än så.. |
|
| Är det små små hål kan hamarlack funka, mycket tillfälligt dock. Annrs så är det lönslöst med min erfarenhet. Bensinen löser upp det. | |
|
Hjälpte min bror att laga hans tank med kemiskmetall.Det har funkat fint i över 1 år nu iaf.Men kom i håg att göra det rent innan annas så håller det nog inte länge.. hjorten |
|
|
Spajjs: Har det rostat hål på påfyllningsröret på din E46a? Skrämmande isf... Det bästa är en ny tank...Men om man vill lösa det billigare kan man göra köpa slang i "lagom" dimension ( i mitt fall blev det 45mm inv diameter, till "vinerbilen"). Fick ta ner tanken, såga av påfyllningsröret där det friska började, på med slangen o sen dubbla slangklämmor.Om slangen är något för grov borde det funka med o smeta silikon på röränden.Slangen kan köpas på Länk. Slangen är styv o kan inte böjas alltför snävt utan passar bäst om det endast är "mjuka" "böjjar"... Blev i mitt fall endast 99% tätt eftersom det läcker någonstans när jag svänger tvärt o bensinen skvalpar i tanken...Kommer iaf inte från tanken utan från påfyllningsröret...Lite jobbigt att det ej blev 100% då besiktningsmannen behagade upptäcka att en de va lite fuktigt o lukta självklart...Så i värsta fall får ja ta ner tanken igen o göra om allt...inte så sugen.En annan tänkbar lösning är att istället för gummislang "skarva" med ett "flexibelt avgasrör",finns o köpa på Biltema. Hurs som helst glöm INTE att jorda påfyllningsröret om du skarvar med gummislang... Lycka till! |
|
|
Tack för alla svar. Dawwe: nej som tur är så är det inte E46an som rostar där utan vinterkärran. Ska ta och prova med sån kemisk metall då. Var finns sån att köpa? |
|
|
Finns på närmsta mack. Håller bilen ut om det är helt rent där man lägger på det. |
|
| Hagmans "läck-fix" funkar bra om inte hålet (hålen?) är för stora. | |
|
Har användt ett amerikanskt medel som farsan köpte nånstans vet inte vad det heter nu men kan fixa det till i morgon det är gjort för att täta tankar har användt det på ett par bilar och det haar hållt i ca 10 år nu utan problem det blir som en plast hinna i tanken och röret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.