AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.814

Vad heter bromsoks hållarna till CSL?

Sida 1 av 3
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Har köpt mig ett par skivor ifrån en CSL men då dom är större så passar inte oken.
Någon som vet vad dom har för artikelnummer hos BMW?

MVH Patrik
CSL-skivorna är väl samma som vanliga m3-skivor om du köpt den med 19" hjul. Är den levererarad med 18" hjul så är det mindre skivor. Den informationen har jag fått, vet inte om det är så mycket hjälp för dig iofs. Det svarar säkert någon som är mer kunnig än mig ;-)
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Stämmer inte. Samma skivor på alla M3:or om den inte har C-paket.
CSL har dock 20mm större skivor alltså 347mm.

MVH Patrik
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

BRAKE CARRIER 34112282619

Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
LotecM3: Enligt www.realoem så är det ju samma som vanliga M3:an eller har jag fel? Står så här i alla fall.

Vanlig M3:a
02 BRAKE CARRIER 2 34112282177 $228.78
02 BRAKE CARRIER 2 12/2004 34112282619 $228.78

M3 CSL
02 BRAKE CARRIER 2 34112282619 $228.78

Är det M3:an med C-paketet då?

MVH Patrik
Lo
506
LotecM3
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

OM du endast kollar på CSL M3, så får du bara fram 619 ok hållaren.

Men om du kollar på vanlig M3 så kan du välja båda.

Så det är om man väljer M3 med C-paket.

Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
OK thanks my man får väl bli att beställa ett par rackare då...
Lo
506
LotecM3
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Men, frågan är om du inte behöver köpa oken oxo... Kan vara att dina ok inte passar de nya okhållarna..

Om du ska byta ok så rekomenderar jag att du byter till något bättre. Jag har just fått porsche fyrkolvsok och performance friction skivor monterat på min m3. M3 orginalskivan gick av och beläggen smälter när man kör hårt på bana. Nu ska nog dom problemen vara borta.
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
ryk 330xi: Får inte plats större ok tyvärr. Har "EXTREM FIT" Fälgar ifrån Iforged nämligen.

MVH Patrik
Porsche fyrkolvsoken går in bakom 18" orginalfälgarna i alla fall :-)
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Yes men oket i sig är för brett. Skivan går in liksom.

MVH Patrik
Riskok,

Enda skillnaden mellan M3 och CSL bromsoken är att CSL bromsoken är lackerade i svart så det enda som du behöver är alltså Brake Carrier 34112282619 för CSL och CS enligt ovan så att du kan montera CSL bromsskiverna tillsammans med dina M3 bromsok.

/RS2
Ryk 330xi,

Vilka Porsche bromsok har du monterat på din bil och var hittade du adaptrar att montera dessa? Jag skulle nämligen vilja montera 996 monoblock bromsok som jag har bra erfarenhet av sedan tidigare.

/RS2
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
RS2: Oftast så fixar man egna eller så får man ringa en kille som Pelle75 på zatzy.com. Han som driver Movit Sverige och han sålde Porsche ok med adaptrar tidigare. Han kan nog fixa dom löst.

MVH Patrik
RS2
jag har 993 ok. Janne E på rejsa (han finns nog även här) har fixat adaptrar och gjort monteringen. Han är riktigt duktig så jag rekomenderar att låta han göra monteringen om du inte vill göra det själv.

Säg till om du vill ha hans telefonnr kan kag maila det till dig.
Riskok,

Ok jag ska testa med Pelle igen då. Jag har försökt fixa adaptrar tidigare ifrån Movit utan resultat (de ville endast sälja hela kit med sina egna bromsok).

/RS2
Ryk 330xi,

Tack för tipset. Jag känner Janne så jag ska kolla med honom (men jag visste inte att han monterat Porsche ok på sin M3). Dock så skruvar jag helst själv i mån av tid... :-) Jag har också 993 ok på en annan bil men skulle hellre ha 996 monoblock på M3an.

/RS2

RS2 kolla med janne så hjälper han dig med all säkerhet.
RS2
Du han in med ett svar mellan;-)
Han har kört med 6-kolvs porsche ok men nu har han satt på fyrkolvs om jag minns rätt. Han fräser till distanserna själv så det är nog inga probliem att fixa distanser till 99 monoblock
Ryk 330xi,

Jo, jag förstod att du svarade innan du såg mitt andra svar. :-)

Hur lyckades du få M3 orginal bromsskivan att gå av? Var skivorna så slitna eller bromsar du bara för mycket? :-) Jag antar du hade tagit bort locken i luft kanalerna eller?

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.