|
|
|
|---|---|
Helga |
Hej. Jag blir mer o mer övertygad om att det bästa o billigaste sättet att inhandla sina nya vinterdäck är via postorder. De har ju bl.a en del gummiverkstäder knytna till sej. Jag är missbelåten med min nuvarande enär de slarvar med balansering, monterar däck i fel rullriktning, kan ha 70 gram på en sida påfälgen istället för att snurra däcket att halvt varv och kunna minska viktmassa till hälften. Finns det någon som håller med eller har en avikande mening så voro det intressant med ett inlägg MVH //Helga |
|
Hört att det är flera som köper via postorder och de är i huvudsak nöjda. Men en sak jag undrar är ju det där med balansering.. det kan du väl inte lösa på postorder? Skall själv köpa nya vinterdäck på fälg och åker till Östergötland till sväronen. Finns en firma där som rä klart billigare än alla i Stockholm iaf.. Köpte nya Nokiandäck (sommardäck) i höstas ooch de var halva priset mot handlarna i stan.. kanske fick lite specialrabatt iofs men han är generellt billigare än de andra ändå.. Lycka till vad du än väljer! Ha en fin.. T |
|
|
Helga: köper du på Däckonline så har dom däckfirmor knutna till sig som kan montera däcken. Vet inte var du bor i Halland men det finns t ex 2 firmor i Halmstad. Annars om du har vägarna neråt så finns Molway Länk i Landskrona som utöver sin verksamhet på nätet också har montering av däck. ___ //Ulf |
|
| Kolla Länk dom är billiga | |
mogge64 |
Jag köpte på postorder.. Tänker inte göra om det..... 1 däck var orunt, går aldrig balansera upp... Då är tanken att jag skall kränga av däcket och sända tillbaka det och åka på vad under tiden? = omöjligt. Dessutom fläskar verkstäderna på rejält när de byter, eftersom de ej kunnat tjäna något på försäljningen... Jag tänker köpa riktiga däck på riktig verkstad där man kan reklamera på plats om så behövs, nu får jag ändå köpa ett nytt däck till våren... vinsten är borta |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.