|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. När kom den nya intriören i 750 E32? Var det 93 eller 94? MVH:Kristian | |
|
Är det inte någon gång -92 som den blir annorlunda? Fast jag vet iofs inte exakt vad du menar med "nya", men 92:an har väl en annan mittkonsol, kromhandtag i dörrarna mm vill jag minnas, är ingen E32-expert. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Det är -92B och fram som har den "nya" panelen. |
|
|
Ny interiör med bland annat kromade innerdörrhandtag kom samtidigt som 730i V8/740i, då blev också dubbla airbags standard "gäller Europa" Finns 93-94:or i bland annat Sydkorea utan! Detta betyder att den finns modellår 1992 750i/730i M30 med den äldre och den yngre interiören, normal produktionsstart ca 2/92, finns tidigare bilar men dom utgör undantag, första 740i byggdes 9/91, medan sista 735i byggdes 7/92, så det kan ha varit en löpande övergång för olika marknader till exempel. Mvh Stephan |
|
|
Stephan, Finns det NÅGOT gällande E32/E34 som du INTE kan? :)) Är mäkta imponerad! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Kalle; Det finns tyvärr mycket jag inte vet, men med lite energi går det mesta att ta reda på, en sak som vore trevligt att få reda på mer om, är hur många av varje modell E34/E32 som byggdes i Syd-Afrika och när produktionen stoppades, 1380st 540i får jag fram genom att dra av dom 22645ex som jag har en tabell från BMWgroup 1/3-2002 med dom 24025ex som redovisas här... Länk Även VINnummer på RHD 540iA, 540iAT samt 540iT/6 är högprioriterat. En Sydkoreansk 740iL-94 utan airbags.... Länk Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.