|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har plockat en komplett kabelhärva från en krockad bmw 530D E-39. Kabelhärvan är gigantisk. Bilen hade som jag säkert vet. Mobiltelefon (egen kabelhärva), audioförstärkare, Stereon bak, Cd-växlare. Sen tror jag att den även hade navigation. Svårt att säga för att förmodligen så var alla delar från navigatorn redan plockade. Hitta inte något som tillhörde navi. Ingen gps antenn. Men eftersom den hade stereon baktill, den kontakten som normalt sitter bakom kassettspelaren eller cd spelaren framtill på bilen fanns i kabelstammen baktill. Alltså ingen stereo framtill och då tog jag slutsatsen att den hade en 16:9 skärm framtill. De enda kontakterna som lede fram, där var stereon/naviskärmen sitter består av 2st kontakter en blå och en vitt. Båda har 12stift/var. Ni som har navigator och har pillat med den, känner ni igen dessa sladdar? Är dessa till skärmen och i så fall till vilken ? 4;3 eller 16;9. Orsaken till varför jag undrar är för att jag vill montera BMW orginal navi i min 525tds-98. Org kabelhärva kostar 5000kr på BMW. | |
|
Det går tyvärr inte se på de kontakterna om de tillhör 4,3" eller Wide skärmen. Men det är ett mindre problem. Då de fungerar till båda skärmarna utan problems. Lycka till med installation. Mvh Kristian |
|
| Hej, vilka delar ingår i Navigationen? Skärm, MkII enhet. Vad mer? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.