|
|
|
|---|---|
|
Köpte ny bil i somras och 17" Y rondell fälgar satt på. Av dessa var tyvärr 2st skavda på sidan. Nu har vinterdäcken kommit på och jag tänkte att jag kanske skulle göra iordning mina sommarfälgar. Detta skulle kosta 1950kr hos fälgfixarna. Jag har kollat lite på olika sidor och blev överaskad av att priserna var så låga. Ca 2000kr/fälg. Därför undrar jag om alla Y rondell fälgar ligger i denna prisklass eller om det finns Orginal som är väldigt mycket dyrare? Frågan är i så fall vad mina kan tänkas vara? Kan man kolla detta? Är fälgarna såpass billiga som 2000kr/styck är frågan om det är värt att kosta på dem 1950kr? Tacksam för svar och idéer! | |
|
Jag gav 6500:- för 4 st 17" rondellfälgar på Bil och motor i Taberg. Det är lätt att skava fälgarna på kanterna. Jag brukar putsa av kanterna som är skavda med en smärgelduk som man sätter på borrmaskinen, finns att köpa på Biltema, sen fyller jag i med lite silverfärg, det blir inte helt perfekt, men det skyddar fälgen från vidare korrision, och snart är man där och skaver den igen. BMW CS #5206 |
|
|
Har du inte polerad kant på dina fälgar Christer, borde du inte endat lägga klarlack när du bättrar?? mvh |
|
|
Dessa fälgar är det Länk , med polerad kant, men det syns mindre med silverfärg. BMW CS #5206 |
|
|
Här är 18" till salu för 4k.. Länk På Länk säljs 17x8.5" rondell 58 för 1575kr/st nya. //Roffa |
|
| Ok, tack... Någon som vet om det finns äkta Y rondell och oäkta eller om alla är tillverkade av rondell? Det jag vill komma fram till är om mina kostat ca 2000kr/styck eller om det finns dyrare exemplar av denna fälg. Är den inte värd mer kommer jag troligen inte lägga pengar på att göra iordning dem. | |
|
Dom jag köpt är kopior, vet ej vad original kostar. En firma i Gbg skulle ha 870:-/fälg för renovering av mina gammla rondellfälgar förra året, men jag köpte nya istället. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.