|
|
|
|---|---|
|
Tjena på er! Jag är fish här, min första tråd. Jag ska köpa mig en BMW äntligen. Plånboken har godkänt det efter år av tjat. Hursomhelst... Jag är sugen på en BM 320 Ci -02:a. Problemet är bara alla bluffmakare som finns ute. Bilen kan ju vara en 01:a men uttagen 02, dom kan ha bytt front på den för att ställa om trippmätaren, det sitter väl nån reg-grej i lyktorna har jag för mig. Jag undrar alltså, hur kan jag enklast se på en 320 Ci att det verkligen är en 02:a och inte en 01:a eller äldre? Och hur ser jag skillnad på fronten på dom? /Tommy | |
SpineKracker |
Kolla upp bilen på Vägverket, de har uppgifter om årsmodell och senaste besiktning, ägare mm. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
| Hmm bra där... Men ser dom om ägaren bytt front på bilen osv? | |
|
nej dom kan nog inte se om ägaren bytt fron på bilen och sånt men alla uppgifter om bilen finns, så även om han har bytt fronten så står de exakt va de är för bil å när den är uttagen du kan smsa in regnummret direkt till vägverket å få ett sms tillbaka om vem som äger bilen å vad de är för bil direkt. men då står de nog inte när den är uttagen. eller så kan du kolla registreringspappret där ska allt stå de gör det på mitt iaf. Damasken =) |
|
|
Bra info grabbar. En tackar så mycket. Nån sa oxo att man kan ringa besiktningen o få reda på samtliga mätarinställningar när bilen besiktats. Stämmer det? Skulle vara rätt misstänksamt om bilen helt plötsligt gått 10.000 mil mindre än året innan t.ex.. :-) |
|
parolof |
Knappa in de 7 sista tecknen i chassinummret här Länk så ser du när bilen är byggd |
SpineKracker |
Tjena, tror inte att du kan få reda på att besiktningar, tror endast de lämnar ut 4 senaste eller nåt sånt. Kan ha fel dock. |
|
Han tittar ju på en 02:a så den lär inte ha besiktigats speciellt många gånger...mer exakt max 1 gång... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.