|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar om någon provat höja effekten i sina B10 BiTurbo´s ? Issåfall hur och med vad ? vilka firmor är kunniga när de gäller just detta ? Priset är irrelevant! Undrar såklart hur man effektivast och billigast utan att utnyttja begreppet "bonnatrim" höjer effekten och hur mycke tål sakerna? Undrar mest detta för att veta kapaciteten på sin maskin ;) Speed limits are for pussies | |
| ställbar ventil till westgaten, och en mappning på lämpligt firma! | |
|
B10 Bi-Turbo motorn tangerar nästan max redan i originalutförande. Spridarbyte och mappning rekommenderas absolut, även om man bara önskar behålla original effekten. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Hmm, tycker effekten räcker mer än väl, men visst, smaken är som baken... Det gick "rykte" om att #0077 redan hade höjt laddtryck. Den gick iaf väldigt bra! elpe300 325'an: Länk |
|
|
Jodå spidarbyte och mappning är på g såvida inte elpe300 redan vet något om det,, elpe300: mm jo du om någon borde ju veta, även om det var några år sedan du ägde den. Vill du förtälja sanningen? Har haft planer på att ringa dig men har kappt tid eller minne till det,, ;P Kanske något mer du vill berätta (helst över mail isf) MVH: Staffan Speed limits are for pussies |
|
|
Precis, spridare och en ordentlig mappning gör nog sysen. Skulle du orka att byta ut de bägge t25orna mot större/modernare tex mitsubishi aggregat från volvo t5/eller R så kommer du att märka en otrolig skillnad. Efter lite höjning av trycket (mappning/chippning) är det turbona som är för små. Storebror Kilander |
|
|
Vet ngn om t5-r aggregaten passar rakt på,, dvs,, både fläns mot grenrör och oljekanaler samt vattenkylingen ?? :S Speed limits are for pussies |
|
|
Nej, dom passar inte rakt på. Finnes nog något som heter t28 hos garrett som är lite större med samma anslutningar. Storebror Kilander |
|
| Brukar vara en sen 93a (breda njurar) på besök hos Jarls ibland, från Kristianstadstrakten. Den mycket trevliga ägaren jobbar tydligen på någon motorfirma och har borrat blocket, bytt turbo osv. om jag minns rätt. 500 hk och ett mycket seriöst bygge helt i övrigt originalskick. | |
|
och om jag minns rätt praktiserar jag på hans jobb,, Motorslip! En 93:a blå med Ac scnitzer fälgar ? åker med han till jobbet därav ibland b10:an och där är inget speciellt klös,, han har berättat att han bytt kam till motornords sugmotor kam till 535:an mer än så ska det inte vara gjort ?? rätta mig om jag har fel ? S38B38: dvs nya grenrör ifall R aggregaten ska passa?? eller garrets t28:or passar rakt på ? får de plats utan att ta i karossen eller dylikt ?? Speed limits are for pussies |
|
|
och om jag minns rätt praktiserar jag på hans jobb,, Motorslip! En 93:a blå med Ac scnitzer fälgar ? Det är inte Hasse vi pratar om ? |
|
|
FreakPutte, Låter helt korrekt ja. Blå Bi-Turbo -93 med ställbart laddtryck max ca. 500 hk, när jag snackade med honom berättade han att han i dagarna dragit nya M5. Lär ha gjort massor med vagnen. |
|
|
Vi byggde en sån med dubbla GT28RS turbos. Den gick riktigt fint! |
|
|
jovisst är det hasse vi pratar om,,, ;) har hört att han bara renoverat toppen med nya grejer sen bytt kam till en motornords 535 sugmotor kam inget mer menmen det är bara vad han berättat för mig. E38b12: alla alpina b10 BiTurbo´s har ställbart laddtryck bmw-andreas: bytte ni enbart turbo´s ?? ;) Speed limits are for pussies |
|
| Turbos,avgasssystem,spridare och mappning! | |
|
Om jag inte minns fel så sitter det en orginal 535 kam i Biturbo motorn. |
|
|
stensth. Det stämmer Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
bmw-andreas: du vill inte precisera dig lite mer typ,, hur byggdes avgassystemet? storlek och ohm på spridare. Byttes även tryckregulator för bränslet ? Det är väl därför effekten inte kommer förän vid 6000rpm pga att det är 535 orginal kam ?? Någon som vågat sig på och byta till någon annan ?? Speed limits are for pussies |
|
|
FreakPutte, Jag vet, men det är tufft att ha det även när man mixtrat upp effekten rejält :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Jo helt klart,,, men är du säker på att det var hans egen BiTurbo han snacka om ?? Speed limits are for pussies |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.