|
|
|
|---|---|
|
Hur kan jag få upp en låst bakdörr ? Låsknappen är helt stumm , går ej att dra upp med fingrarna. Provat att koppla bort strömmen ochså...ingen skillnad. Måste jag ta sönder hela dörrsidan för att komma in i dörren ? bär ju emot en hel del .... Tackssam för tips. | |
|
Jag har samma problem på min dörr... Jag vet att det är min central lås motor som gått ned för långt och låst sej... Kanske är samma fel på din? Så det är nog bara att plocka isär dörr sidan... Det måste jag göra i alla fall.... Detta gäller en BMW 535 I -89:a Ha dé |
|
|
Tackar....mmmm bara att ta fram morakniven då....aj aj aj Men kommer ju inte in annars.... |
|
|
Mmmm.. det svider mycket... Men vad skall man göra... Lycka till! Ha dé |
|
| Är det inte "Deadlock" som har gett upp? hade det felet på min förra BMW | |
|
golddigger please explaine... menar du att "nollställa " låsen ? hålla nyckel till vänster så att de nollställer sig ...har provat utan resultat. |
|
|
På min så är jag till 98% säker att det är central lås motorn som har fastnat i de nedersta läget... Det började med att den inte funkade alls när jag köpte bilen... Skulle ta isär den så var den full med vatten (?!).. Gjorde rent med 556 och lite annat graj... Dem blev som ny... Funkade när jag hade den loss... En par ggr... Sedan drog den till sej kolven för mycket... Och fastnade där... Fixade det... Sedan kastade jag ihop dörren och testade... Funkade bra igen... Det gick en natt... Skulle öppna och då var den stum.... Så det kan nog vara samma sak där... Central lås motorn har dragit till sej kolven för mycket och låst sej där... Ha dé |
|
|
Jag hade samma problem med min e34:a, jag lossade tygmattan längst bak på dörren, och skar bort en bit på plasten bakom, så att jag kom åt att lossa motorn inne i dörren, sedan limmade jag tillbaks tygmattan över hålet igen, det syntes ingen åverkan efteråt. Jag fick en tvåa på besiktningen för att dörren inte gick att öppna, så nåt måste man göra. BMW CS #5206 |
|
fjamsetramsa |
prova först att dra upp pinnen med en polygrip... |
| Jag pillade bort dörrsidan och tog bort c-låsmodulen och bytte den | |
|
Hur kom du åt att "pilla" bort dörrsidan om dörren är stängd, för den var väl stängd? BMW CS #5206 |
|
| ja just det ?...och baksätet sitter fast på nått knepigt sätt ? | |
|
Har provat med polygrip...men nop...resultatet blev bara att jag krökte låspinnen. Så det blir till att gå in i dörrsidan...hur tar man lättast bort baksätet ? |
|
|
Du lyfter baksätet i framkant och sen drar du det framåt. Ryggstödet sitter fastskruvat med några plastmuttrar och fasthakat i sidorna, du lyfter det uppåt. Två av muttrarna ser du när du fäller ner mittarmstödet. Sen sitter det en på varje sida i nederkant av ryggstödet. Så är det iallafall på 93:a |
|
|
har problem med centrallås, ibland öppnas endast framdörrar , men inte båda bakdörrar. Helt plötsligt funkar dock allt igen som det skall. Första gången hände det i juni, sen gick det utan problem tills nu, men på har det hänt med endast 2 dagar emellan. Det är alltid båda bakdörrar samtidigt som inte går att öppna. Dörrarna går inte att öppna inifrån. Vi har provat med centrallåsknappen inne i bilen, men det hjälper inte. Har någon haft samma problem? Hans |
|
|
Nu när jag ser att fler haft något otalt med sin bakdörr lär jag passa på. Precis som en del andra fick jag en 2.a på att höger bakdörr i min 328-95 sedan inte går att öppna. "Låspinnen" åker upp och ner, sitter varken fast eller något. Har lyckats lossa dörrsidan innifrån, men fan heller. Alla kablar har den ström/spänning de ska ha. Hur fan tar jag mig vidare här? Verkar inte som att jag kommer åt själva låsmotorn utan att kapa upp en lucka i dörren innifrån. och självklart lossa all jävla inredning bak först. Finns det inge smidigare sätt? Blir tokig.... Tacksam för svar ;P // Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.