|
|
|
|---|---|
|
sitter nu och funderar om man ska ta bort luftburken och sätta dit ett öppet luft filter men sen läste jag att detta kunde skada motorn samt lmm:en. Det jag vill ha utav det hela är endast lite mer morr samt ca 3 hk extra inget super grej allså men ändå det är billiga 3 hk för ca 500:- bilen det handlar om är en e46 318. | |
|
Det står lite om sånt här i endel trådar, och många säger olika om hur det kan skada lmm osv. Det blir ett morrigare ljud som jag gillar mkt, men prata med någon på en firma så du får bra vetskap om vad du ska ha. Köp inte nåt billigt krafs, jag pratade med en kille på motornord och han rekommenderade ett från ITG. Ring och hör dig för =) DTM system och rak 6a ;) |
|
nxv |
vart kan man köpa avskärmning nånstans? jag vill sätta på mitt filter som ligger och skräpar här hemma, men vill ha tag på en avskärmning först. Bilen på G: Länk |
|
hmm jo ska kolla men om man ger faen i att göra rent skiten utan byter till nytt varje år eller vid 1000 mil kan det juh inte vara skadligt för motorn den får juh lixom nya filter vid jämn intervall |
|
|
Vet inte hur ofta filtren bör rengöras, det är nog olika. Men dom håller då hela bilens livslängd iaf. En kompis till mig hade ett dubbelkonat K&N på sin e36a och det fungerade jättebra, grymmt ljud också. Sen körde han samma filter i en audi a3a vilket inte blev så bra.. Lmm fick nån ching tror ja. DTM system och rak 6a ;) |
|
| jo får kolla lite ingen som kan säga vilket filter dom har i sin bil skulle juh underlätta samt vart dom köpt detta | |
|
Länk En bild på hur man kan fixa både avskärming och ännu mer "parningsbröööööl". Filtret sitter bakom dimljuset. MVH |
|
|
hmm han har allså bara dragit ner rör så att filtret ligger vart ?? går det inte att bygga som en liten luft burk fast med bara 2 väger och botten fast intge sätta den så nära filtret |
|
|
hmm såg nu - bakom dimljuset |
|
| LMM brukar ta skada av att överflödig olja lossnar från luftfiltret och fastnar på tråden. | |
|
Essen: Helt riktigt, det kunde jag ju ha skrivit naturligtvis. Detta beror ju dock i sin tur på att man haft för mycket olja på filtert när det monterades/bilen startades. Filtert måste vara "tömt" på överflödig olja och tort innan det återmonteras. Jag brukar rengöra mitt filter när jag vet att jag ej behöver bilen på ca 1 dygn. Har fungerat bra. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Mitt räd är att om du vill köpa ett sportluffilter så ok, men köp ett insatsfilter och behåll luftburken. Du får in så mkt önödigt skit i motorn! Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
|
hmm nu var det mycket att kolla, men alla tips ideer å dylikt är välkommna ska börja planera samt rita lite nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.