AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.218

Däckförvaring hos däckhandlare

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då jag har dåligt med plats för förvaring av vinterhjul på sommaren och tvärtom så har jag funderingar på att förvara dom hos däckfirman som jag brukar anlita. Min fråga är vad som gäller angående försäkring om det t ex skulle bli inbrott på däckfirman eller någon skada skulle uppstå då däck/fälg?

Är det någon som har drabbats av något när ni haft hjulen förvarade hos en däckhandlare?

___
//Ulf
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Nej, förutom att hjulen alltid är rena vid avhämtning och att det är grymt bekvämt att bara svänga in och byta.
/M

Min bil:
Länk
Helga
Vad får du betala för arr dom rengör fälgarna?
Mina är lika skittiga när jag hämtar dom. Så därför så rengör jag dom innan jag lämnar på vinterförvaring. Och den kostar 150 kr.

//Helga
Programmer:

Jag har använt mig att detta flera år(dock inte längre av andra orsaker) under de gånger funkade det perfekt, låta någon annan tvätta och förvara en perfekt kombination. Speciellt om man har ont om förvaring som många har i stan(Stockholm)

Tycker att det var värt varje krona
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
För mig har det funkat perfekt. Lämnar in smutsiga hjul på hösten/våren hämtar ut rena och fina. Beställer oftast nya inför varje eller varannan säsong. Slipper göra allt själv, behöver inte ens tänka på däckmärke då han alltid sätter på testvinnare på bilen.
Jag tror det kostar 250kr med förvaringen, men det tillkommer ju skifte av hjulen etc och det vet jag inte vad det kostar. Men det är skönt att slippa att göra det själv iaf =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
650 kr för förvaring, skifte och tvätt. BMW är dyrast med 1000 kr, billigaste jag sett är gummigubben med 550 kr.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var där nu på eftermiddagen och fick vinterdäcken pålagda på 530'n. Han hade egentligen fullt i sin förvaring men jag lyckades prata till mig åtminstonde en förvaringsplats. Får se om han lyckas hitta ytterligare en plats när jag ska skifta däcken på V70'n senare i veckan.

Han berättade även att en däckhandlare i Lund nyligen blivit bestulen på hela sin däckförvaring.

___
//Ulf
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Gummigubben?

Min bil:
Länk
Det blir i runda slängar en bit över tusenlappen eller mer per år med förvaring, tvått, skiften. Pengar som jag hellre lägger på något roligare. För visst är det mera kul att åka på en slottsweekend och relaxa för slanten än att ge stålarna till någon svettig gummigubbe. ;) Och så får man motion på köpet...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

PowerMac: allt är relativt...Hade jag haft möjlighet att förvara dom hemma så är det självklart enkelt och smidigt att skifta själv men så enkelt har jag det tyvärr inte utan alternativet som jag kört hittills är förvaring på jobbet i källaren så det handlar om del jobb att släpa upp däcken, lasta köra iväg och antingen skifta själv eller få det gjort på firma och sedan tvätta och kånka ner den andra uppsättningen i källaren. Lägger hellre den tiden på att jobba istället så går det på ett ut...

Kollade inte vad det kostade men han har haft låga priser på allt annat jag har gjort där så jag tror inte det blir någon chock när det är dags att betala.

tegel: det är en liten däckfirma i Lund, Jörgen Svensson Däck & Fälg. Mycket bra att ha att göra med.

___
//Ulf
Programmer: Visst är det jobbigt och så. Men jag kan inte låta bli att fresta ;) Jag har provkört dessa --> Länk och Länk eller Länk Länk :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

PowerMac: Inte dumt alls, bl a Häckeberga står på min "to do"-lista. Hoppas kunna lösa det trots förvaringskostnaderna ;)

___
//Ulf
Programmer: jag var ute hos Jörgen i förra veckan, de råder lite platsbrist där får jag känslan av.
När jag väl bestämt mig för vad jag vill ha för sommarfälgar får de bli en resa dit för påläggning.

Häckeberga Slott rekommenderas varmt! Se till att få ett rum på själva slottet bara.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

840:- för skifte, hjultvätt och förvaring hos "min" gummihandlare norr om stan.

Jag brukar förvara mina däck hos Jörgen sedan flera år tillbaka och jag har aldrig fått mina hjul skadade. Han brukar inte göra rent dem så de är i befintligt skick när man väl hämtar ut dem.

Skiftning samt förvaring brukar kosta ca 400kr hos honom. Klart prisvärt, tyvärr verkar det som att han har fullt just nu och inte kan ta emot fler nya kunder när det gäller förvaring.

Skall förresten dit snart och få mina beställda vinterpuckar pålagda. Blev förvånad när jag i princip fick samma pris som hos Däckonline för odubbade Nokian WR.
Hej Kristoffer: Vad var priset? dimension?
Jag var där i samma ärende nämligen och han kunde klå dealen jag fick på volvo vilket iof är en ganska förmånlig sak.

Länk
wendtan: Du har mail! (wendtan@home.se)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kristoffer: Han frågade om jag ville ha dom tvättade så vi får väl se till våren hur det blev med det. Var iof över på CarWash precis innan jag körde dit och tvättade av dom.

Har också köpt däck till V70'n GY F1 GSD 225/45-17 till i stort sett samma pris Däckonlines + montering.

Wendtan: Att klå Volvos priser brukar väl inte var någon större merit. Det billigaste 225/45-17 dom kunde uppbringa låg på 2400kr/st. Betalade strax under 1600kr/st hos Jörgen.

___
//Ulf
Programmer: Jörgen kunde inte slå det, om det nu inte framgick.

Länk
...kan inflika att min "däck-förvarar-hjulbytar-firma", Däckia i Ängelholm, tar 500:-/gg, mao 1000:-/år, och då rengörs hjulen också...

/ Mvh Joakim

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag hade mina däck/fälgarn på förvarig. Bad om hjultvätt, fick inte det och på våren så hade fälgarna fått skador utav saltet som fanns på fälgen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.