|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fästa mina nyinköpta aluringar under gårdagen...men hur gör man?? Dom vill ju inte hamna på plats! Ska man limma dom? Hur har ni andra gjort?? Min Bil - Länk | |
|
Jag använde lite kontaktlim, några punkter per ring. /Gunnar /Länk |
|
|
Okej, höll du fast ringarna medans limmet torkade eller hur gjorde du? Vart köpte du dina ringar? Min Bil - Länk |
|
|
Köpte mina ringar hos SaniTuning, Länk Dock verkar det som om dom numera bara har chrom och Titan, ej alu-ringar. Jag duttade dit limmet, trädde in ringarna, la ner dom så att dom låg rakt och sen fick det torka en stund. Hade naturligtvis lös instrumenthuset och lade det plant på köksbordet. /Gunnar /Länk |
|
|
Ok, då får jag åka o köpa kontaktlim idag o testa igen! Min Bil - Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Superepoxy funkar osså, transparant dessutom ///MVH Hasso Länk |
|
Ok, nu har jag redan inhandlat Loctite Super Attak :) Min Bil - Länk |
|
|
Faan, ringarna är ju för stora för hålen....är ju ett h*lvete att få dit dom!! Min Bil - Länk |
|
|
Äh nu ger jag upp!! Någon som är bra på detta som har lust o montera dom :) ? Min Bil - Länk |
|
|
Hmmm.... Mina ringar var delade så man tryckte ihop dom lite försiktigt så att dom blev så pass ovala så attdom gick igenom hålet. Om man har hela ringar kanske man måste ta bort "glaset", om det nu går? /Gunnar /Länk |
|
|
Nej alltså jag får in dom dit men att få dom på plats är omöjligt! Min Bil - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.