|
|
|
|---|---|
|
Hej, gick en promenad hos mina svärföräldrar i Värnamo igår. försöker att alltid gå förbi Levins bil eftersom de säljer BMW. Kollade på en beg BMW till salu igår, en 320iT silvermetallic 01:a med pktutr och 11500 mil för 199,5KSEK. Vet att några som har kopplingar dit är aktiva här. Min stilla undran är hur det är möjligt att hålla den prisnivån, får man pruta 60-70KSEK vid renköp alternativt att man får tokhöga priser på inbytet? /Undrande herre | |
|
Dom måste ju leva i sin egen lilla värld med dessa priser ;) Hur är prisnivån hos andra handlare på orten? ___ //Ulf |
|
|
Om man funderar på att köpa ny BMW och har inbytesbil, så är det ett perfekt ställe att handla på. Om man t.ex har en motsvarande 320iT som deras (för 199,5'), hur mycket kommer dom isf. att ge för inbytesbilen? Minst 160-170' enligt min mening. //Marin |
|
modano |
mm.. som tur är så jobbar man med reservdelar o IT.... |
| Enligt deras hemsida är priset faktiskt 179500. Länk | |
| Butikspris och internetpris. ;) | |
|
Simon: Handlaren du nämner är väl tillsammans med Rudvihuset i Karlskrona de kanske mest optimistiska vad gäller begagnatpriser på BMW. När det gäller Rudvi har han ändå i stort sett monopol på ett större utbud av svensksålda BMW med garanti inom en radie på åtminstone 10 mil så han tror väl att han kan få sålt sina bilar till priser därefter. Fast BMW i Värnamo tycker man åtminstone borde ha lite konkurrens från återförsäljarna i Växjö, Jönköping och kanske även Göteborg. Det kan ju vara en inbytesbil som de betalat alldeles för bra och i gengäld har nybilskunden glatt köpt sin nya E91 enligt listpriset som de kanske har en sämre förtjänst på? |
|
| Kanske skulle byta in min med bara 6800 mil och skinnsportstolar där, borde ju minst få 190k :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.