AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.529

Opel Omega 3000 = Skit

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Måste bara berätta en rolig upplevelse som jag var med om häromdagen. Det var en fin lördag kväll. Jag hade varit och tankat full tank i min BMW 525i årsmodell 90 och gled fram på gatan... Låg i 50 km/h på 4:an när jag plötsligt fick syn på en Opel Omega 3000 i backspegeln som närmade sig FORT! Den var silverfärgad och hade "Det olagliga" lysena på samtidigt = Dimljus + halvljus... ÄVEN DE SOM HAR OPEL OMEGA MÅSTE TA HÄNSYN TILL LAGAR! Ja i allafall så såg det ut som om den där Opeln ville om mig till varje pris! Trots att det var bara 50 km/h där och att det kom möte hela tiden. Nåja, han kom inte om, pga av möte... Sen blev det 90 km/h och det blev fritt på vägen. Jag började lugnt acca upp 525:an på 4:an till 90 km/h och petade sedan i 5:an. Då vrålade det till bakom mig ordentligt och OPELN dök upp vid min sida... En fordonspojke i keps kollade på mig genom rutan och flinade... Jag flinade tillbaks och petade i 3:an. BRUM BRUM sa det i min 12-ventils sexa och det bar iväg! Trots att fordonspojken hade en lätt trimmad (fick jag veta senare av hans kompis) OMEGA 3000 på FULL GAS på sin 3:a så hände det liksom ingenting! Han kom inte om mig hur han än bar sig åt! OMEGA 3000 har också 170 hästar, men mera vrid enligt papperen än BMWn. Detta pga av att OMEGAn har V6:a och BMW har rak 6:a. Så nu vet jag varför man kallar OPEL för = Onödig Plåt Efter Landsväg
HAhahahahahahahahaha

Per
MG
Tjena! inte för att jag gillar opel men du måste läsa på lite om motorer omega 3000 har faktiskt en rak sexa den också, och den har faktiskt bara 156 hk så vidare det inte var en 24v den har 204 hk. men det fans en modell ett år som hade 177 hk men den är inte specielt vanlig i sverige.Däremot så har de nya oplarna v6:or men inte 3000 modellen.
Thomas S
Tjena!
Ja hade det varit en 3000/24 så hade du inte haft mkt att komma med!
Har själv haft en sådan!
Dom går mkt bra för att ha 204 hk!
Inte för att vara stöddig eller nått,men tror nog att 156hk drar en 525/12.
Är inte Opel älskare men dom har mkt bra prestanda i förhållande till "hästarna"
Har fått för mig att 525/12 är lite blysläde!

Ha det

Thomas S
Bjudko
Opel... Lite sug jämfört med en 525a BMW...

Opel har ingen status :)

Per e det din förstabil, vad köpte du den för?

Snart 18...
MGB - 67:a
kmsnet
Eftersom Opel är på tapeten skulle jag bara säga att även 4:cylindriga Oplar rör på sig ganska duktigt, stod brivid en P...911:a igår då "fan flög i oss" bägge två efter en sån där "leende blick m. nick"
åt varandra, helt plötsligt började det att gasas
och då menar jag välsträckta gasvajrar! Jag tror att den 911:a ägaren har en del att fundera på idag!!!
Allt detta med en kadett GSI m. bara 8 ventiler, bra
mellanregister jämfört m. 16v. Varför bara ha effekt
mellan 4500 o 6500, när dom flesta "rejs" börjar med stillastående bilar, eller hur:-)Vad vill jag nu ha sagt m. detta, jo att prestanda inte alltid kommer med
en "tjock börs" utan låg vikt och n.g.t. sånär storlek
på motor kan ge m.k.t. körglädje, Tack f. ordet:-)
Ps. Har även en bil m. "siffror i modellnamnet"
Er
25
Eriksson
525i -89
Blysläde och blysläde. 525 12v ger enligt mig mycket mer körglädje för pengarna än vad 24v gör. Den känns lite rappare medan 24v kommer mer på slutet. Jag har dock ej prövat nån med VAMOS motorn.

Däremot känner jag en kille som har en Lotus Omega som är grymmme....Strippen på 11,7 Det gör man inte om med nån E34 i första taget!

-> Ericsson

Var det han som körde igår på Tullinge? Jävlar vad den gick! Det var han iofs inte ensam om men ändå!! En härlig dag helt enkelt!!
Er
25
Eriksson
525i -89
Jo visst var det han som körde på Tullinge. Den bilen går så utav bara h-vete. Inte dåligt för en bil som väger närmare 1700 kg.

Tullinge var ett kanonarrangemang. Fint väder mycket bilar. Jättetrevligt helt enkelt! Det var första gången jag var på en träff men det blir knappast den sista.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Min bil går fortare än din.....
Tröttsamt!
kmsnet
Det där om att inte ha "statusvärde" säger väl det mesta om vad en del BMW:ägare el: "innehavare" egentligen uppskattar mest av från sin bil.......
Ska jag ha riktigt roligt när jag "kör" bil tar jag min GSI m. om jag t.ex. far iväg 50mil föredrar min
"2:a" bil för att den e tystare och bekvämare och inte för att sitta och titta på dom som "tittar"......
Åtminstånde tlls det slår till på lotto:-)
Dreaming for the big M5
Ha D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.