AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
865

Ramlager Bultars Längd?

Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Är nu så att jag skulle måste få veta hur lång ramlager bultarna är till en M30 motor så snabbt som möjligt! för jag är på väg att köpa nya 12.9 bultar och min motor är 100km bort! jag mätte dem till M10*80 men när jag tittade på ETK (Länk så påstår det att det finns både M10*95 och M10*80!
Paap Reeder
... varför sätter du inte dit dina egna?
Det är bara vevbultarna som rek att bytas fast jag bytte inte förra gången och har rullat minst 25 000 mil sedan dess ... varav nålen ofta hängt runt varvstoppet.

MVH /// Paap R
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Nu var inte frågan varför!
jag skall nog ha bättre Vevstaksbultar också men kommer inte att köpa dessa från samma ställe!! arp säljer ramlager pinnbultar, men jag är inte villig att belata 2000kr för dem!

är det ingen som har möjlighet att mäta längden på dem?
Paap Reeder
... läste en gång till: skall du då inte köpa M10/80 eftersom du hade sådana innan och ETK anger endera? ... eller misstänker du att det satt fel bultar i din motor?

(Har tyvärr inga att mäta på ... hade du skrivit för 2 v sedan så hade jag "magen bar" men nu tar det "litet emot" att mäta dom)

MVH /// Paap R
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Nu spelar det ingen roll längre!:) för presis de bultar jag skulle ha var för tillfälligt slut i butiken!
det var så när jag var hemma så skruvade jag bort en bult från motorn och mätte den till 80mm lång, så jag tog det förgivet att alla var lika långa! men när jag kollande sen på ETK så skulle det vara 2st 95mm långa och resterande bultar 80mm långa! det var därför jag blev lite osäker.
orginal ramlagerbultarna är 10.9 så jag tänkte byta till 12.9 bultar! vill bara vara på säkra sidan när jag bygger ihop motorn. (lite mer mos än orginal)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.