AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.222

Bilreservdelar i Hamburg-området

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ska ner en sväng till Tyskland och Hamburg.

Är det någon som känner till någon bra bilreservdelsfirma i Hamburg området som har mycket BMW E30 tillbehör?. Original eller piratdelar. Tänkte inhandla lite framvagnsdetaljer när jag ändå är där nere och misstänker att det är en annan prissättning i Tyskland jämnfört med Sverige..
Mitt tips är att kolla artikelnumren på de delar du ska köpa på Bmw här i Sverige. Sedan ringer du ner till en av alla Bmw-handlare i Tyskland, anger de numrena du redan har. Och till sist så hämtar du bara upp dem på plats när du är nere.
Gjorde så när jag hade en bil som jag behövde en massa delar till (av annat märke). Slutnotan blev 45% billigare än i Sverige, med identiska delar från aukt. handlare.
Men se till att du verkligen får rätt grejer! Blir struligt om det inte stämmer när du kommit hem med prylarna. Inte så lätt att åka ner o byta.....

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ja, det var ju ett utmärkt tips. Tack för det.
Piratdelar är kanske något billigare, men chansen att få "rätt grejer" är klart större om du köper originalgrejer på Bmw.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jo, piratdelar är ruskigt billiga om man tittar på ebay.de. Tyvärr äts prisskillnaden upp av dyra fraktkostnader om man handlar från företag som har fast satta fraktpriser.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
För upplysningarnas skull kan jag meddela att de reservdelar jag köpte i Hamburg låg på under halva priset mot i Sverige, så det lönar sig verkligen att handla i Tyskland när man ändå är där.
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Är det någon som känner till om det finns någon skrotkedja, liknande bildelsbasen eller så, i Tyskland?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Åk hit! Borde funka!

Det passar ju utmärkt, då Du på väg till Hamburg efter c:a 15 mil från "Heiligehafen" bara tar "Ausfahrt Bartgeheide" o sedan Bundesstrasse över en bro o sedan står det skyltat Ahrensburg :-) När Du kommit in så kör bara förbi Aldi o Famila-infarten samt en Aral-mack o fortsätt fram till rödljusen. Där tar Du höger, o då kommer Du till en bilfirma!

Annars åk hit!
Firma Autoteile Hansen Konrad Post Hansen
Autoteile und Zubehör - Groß- und Einzelhandel
Schulstrasse 1a
D - 22926 Ahrensburg

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Kraftwerk: Om svaret var till mitt första inlägg så tackar jag för det. Får ta och besöka dem nästa gång då jag var på blixtvisit i Tyskland i Onsdags. Fick tag i delar i norra Hamburg.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tittar på kartan nu och ser att Ahrensburg ligger på samma breddgrad som Norderstedt där jag harndlade mina delar. Men Ahrensburg ligger onekligen bättre till om man kommer från rätt håll.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Stout:

Japp. det var det :-) Ja, Ahrensburg ligger bra till! Det är en jättetrevlig stad, med MYCKET god mat :-) Hoho! Blockhaus, Churasco, mm, mm... O så förståts den "kultförklarade" Optikerhandeln "RHUNKE OPTIK! HAHA :oDDDD

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
4
ericson
530iA -94
Provar att ta upp en gammal tråd, är tipsen ovan fortf aktuella, eller finns det några nya förslag i hamburg-området. Ska ändå dit för att bunkra "inför ett bröllop"... (helt sant, jag lovar)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.