AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.725

Vart är kompetensen?

Sida 1 av 2
Har gjort lite inlägg här men man får aldrig några svar! detta är väl ett forum där vi diskuterar modeller tips och råd men ändå får man aldrig svar på det man vill ha reda på. Är det så att de med kompensen inte orkar eller inte finns här? Alltid när man går in på sin "tråd" så har alltid många kollat på inlägget men ingen har svarat.

MVH

Robin
Om du inte är nöjd med kompetensen på detta forumet så rekommenderar jag dig att vända dig till ett annat forum.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det är väl så att experterna inte hinner fånga upp alla inlägg innan de försvinner från senaste-listan. Sen att många läser inläggen utan att svara beror väl på att de kanske inte känner sig kvalificerade att svara på just din fråga.

Jag tycker man oftast får svar ganska snabbt och får man inte det kan man ju fråga igen.

Mvh Johan
Jag ställer bara en fråga tråkigt att du tar det som en förolämpning och måste vända dig på tvären wendtan.

Jiie> Det är iof sant men trisst när man får snabba och många svar från zatzy om bilen men inget reply alls här 8) Iof mer användare där men kompensens om bilen borde det jue vara mest av här?!

/Rob
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker som Jiie att man oftast får flera svar på sina frågor även om det då och då uteblir svar helt. Jag har personligen haft mycket hjälp av kompetensen här och sparat en del pengar på att inte behöva lämna in bilen till verkstad.

___
//Ulf
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Usch vilket dålig känsla det är i ditt inlägg robber.

Nej, Wendtans svar är klockrent - av två skäl. För det första så håller jag helt med honom i rekommendationen, dvs. att är du inte nöjd så vänd dig till ett andra forum. Men också Wendtans sidfot är ganska så talande, dvs. "var god att bruka sökfunktionen". Genom att variera sina sökfrågor så hittar i vart fall jag oftast svar på mina frågor. Rekommenderas.

Glöm inte att alla svar du får bygger på att någon är vänlig nog att ge dig hjälp. Det är inte så att alla skall serva dig per automatik.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sicken gnällspik!
Mixtus > självklart inte men man kan alltid bli bättre och lära sig något av sina misstag. Visste inte att alla tar allt så perosnligt när man kommer med synpunkter. Varför inte lära sig något och gå vidare istället för att bråka om saken? Vi vill ju samma sak så varför inte gemensamt ha ett mål istället för att bråka med varann? Jag vill inte ha något per automatik frågasätter bara om kompetensen då de flesta bara verkar vill spana och inte vill/kan hjälpa till.

Peace Brothers
Robber: Nejdå, jag tog inte ditt inlägg som en förolämpning.
Jag tycker dock tonen i ditt inlägg är ganska syrlig vilket jag besvarar med en klar rekommendation.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Inlägg besvaras väl i mån av tid samt om frågan är av intresse eller inte?
Helga
Förstår inte vad det är som robber kritiserar. Han har startat två (2) inlägg enbart med följande resultat:

Inlägg 1: Har BMW E30 325iM diff? Antal svar 37, Datum 030707
Inlägg 2: Vad ge för en BMW E34 530 V8? Antal svar 31, Datum 030612

Så vad klagar du på?????

//Helga
Helga> Har gjort mer trådar än så. Men kan alla sluta vara så negativa och klanka ned?

Jag lägger ned går tyvärr inte att föra upp detta "känsliga ämne"

Någon moderator för gärna låsa denna tråden då vi inte kommer någonvart

/Robin
Helga
"Men kan alla sluta vara så negativa och klanka ned?"

Vem farao är det som är negativ.

"Jag lägger ned går tyvärr inte att föra upp detta "känsliga ämne""

Skönt att du tar ditt förnuft till fånga

//Helga
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
robber: Men herregud lugna ner dig. Här får man ju svar på precis allt man frågar om så länge det relaterar till BMW. Och så länge det inte är nåt helt ovidkommande. Och så länge frågan är förmulerad på någorlunda läsbar svenska. Prova att fråga en fråga till så får du nog ett bra svar!

Men det är klart vill man prata spoilerkit och plast så kanske zatzy är bättre, det är möjligt.
Stavros> Jo men på zatzy får man alltid snabba svar. Gör alltid frågor här och på zatzy samma sak får alltid svar där inte lika ofta här. Men men spelaroll orkar inte ta upp en storskalig fight med alla här för att jag inte för svar på mina frågor 8)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
robber: Om du inte får snabba svar här så beror det antagligen på att frågan är helt orelevant. Jag tycker oftast man får svar inom nån timme. Och efter en dag brukar det kunna vara ca 10 svar lågt räknat. Störst sannolikhet för att få ett snabbt svar är på kvällarna. Då folk ofta sitter o häckar vid datan.
På dagtid har ju de flesta ett jobb att sköta.

Just nu är det t ex 778 unika besök på autopower.se Under gårdagen var det 139911st unika besök. Så jag tycker man borde få svar på sin fråga om frågan är bra formulerad.

Om inte annat så har du en sökfunktion och en hel databas av kunskap att tillgå. Där finns förmodligen svar på alla frågor som är relaterade till BMW.

Så fråga på i fortsättningen!

mvh
robber: Länka till vilka trådar du inte har fått svar på så lovar jag att du skall få veta varför du inget svar fick. ;)

Möjliga anledningar:
* Frågan har besvarats förr till föbannelse.
* Ingen som har svar på din fråga har sett tråden.
* Frågan är för svårt alt för banalt ormulerad.
* Postat vid fel tillfälle på dagen.
* Andra intressantare diskussioner var på tapeten
wmb50
Tyvärr är det så här. Det finns både trevliga och mindre trevliga personer här tillskillnad i verkliga livet väljer du inte vem som du pratar med utan alla kan blanda sig i och komma med sura, beska svar. Lite tråkigt, och de flesta beska och sura svaren får du om du skulle ha någon kritk mot BMW men det tycker jag åtminstone bara är charmigt och ibland skrattretande att det finns såpass indoktrinerade människor så att man ej vill kännas vid att allt kan ha brister. Är med på en annan site som rör Range Rover garantera än milsvidd skillnad aldrig sura kommentarer eller liknande utan här pratar man om bilen både bra saker och brister, har man någon fråga även om den är felställd eller så får man alltid ett trevligt svar.
wmb50; Jag får lov att skriva, jag håller inte alls med dig, kritik mot BMW är inte ovanligt här på sidan, samt stämningen är extremt sällan annat en mycket god, Range Rover? Har dom några goda sidor? Annat än BMW V8 i senaste generationen utan facelift;)

Mvh Stephan
wmb50
Tycker nog att jag stöt på trådar både här och där där det jag skrev existera men som sagt det får man ta som någonn slags bonus:-)

Ja det bästa med Range Rover måste väl vara att BMW fick lära sig någotsånär vad en teränglimo är när BMW ägde RR, fast det blev ju bara Range Rover Wannebees av BMW:s satsning :-))
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Tycker ändå att många på detta forum är överlag duktiga till skillnad mot andra märkesforum. Bara att inse att Autopower är bäst och beroendeframkallande.

Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.