AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
816

Bästa däcken sämst i SvD-test

se länk:

Länk
Skräptest; alla vet väl att man måste "köra in" dubbdäck annan dubben "sitter" kolla AMS däck test i stället för köpråd...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gasar-Magnus,

Läs artikeln i SvD först... :-) Det var väl som vanligt att däcks tillverkarna preparerat däcken för optimala is prestanda. Poängen är väl att odubbade vinterdäck är bättre i södra Sverige plus att dubbdäcken måste bytas oftare om man kör mycket på barmark

/RS2

"Så här gick testet till: Däcktillverkarna fick skicka in fyra inkörda vinterdäck till testlaboratoriet Test World i finska Ivalo. Ingen tillverkare visste vad testen gick ut på."
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Härregud vilket svammel! Det finns väl hur många som helst som kan intyga att dubbarna sitter kvar på Hakka 4. Tror jag har tappat 1 dubb totalt på samtliga däck efter en hel vinter. Då har jag 326 HK, och jag använder alla kusar...
Och nog blir det måånga mil på bar asfalt även här uppe.
RS2: nja det råder delade meningar om det ( även om jag gillar odubbat) dock har man i sydsverige och längs kusterna ofta problemet med underkylt regn eller "svart is" osv osv dvs isbelagd asfal och då är det dubb som gäller menar en del....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.