|
|
|
|---|---|
|
Som frågan antyder, hur får man tag i en fräsch 318is 90-91 för entusiasttbruk (ej bana)? Har provat annonsera, inga svar. Har kollat annonser på Blocket och Autopower, knappt några bilar. Har tittat på några, riktiga rostburkar visade det sig. Nån som har någon idé? Det verkar vara en riktigt trevlig bil! Körde en igår, det var rätt mycket 02-känsla faktiskt; mjuk och rapp motor, spänstigt chassi. | |
| Gör som jag...köp en billig i mindre bra skick och fräscha upp den ;) | |
|
Har en kompis som har en mycket fräsh Sv-såld 318is (90), kan ju fråga honom om han är intresserat av att sälja (har varit lite sugen på det tidligare, då han knappt använder bilen)... Vilket prisintervall är du ute i ? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
importera? finns massor att välja på utanför sverige, som inte börjat rosta. kryllar ju inte av IS:ar i sverige.... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Här lockar Tyskland, trots att billiga bilar inte lönar sig. Har sett råfina originalvagnar typ 15000milare med stora M-paketet med skinn sportstolar för ca 20000kr, då tackar man inte nej. Numera är utbudet av fina prisvärda 318isE30 i Tyskland mer begränsade och priserna således också högre tyvärr, verkar som om de fina välvårdade riktiga BMW bilarna tenderar att öka mer och mer i pris. | |
|
E30 är ju tyvärr inte världens bäst rostskyddade bil. Min is är superfin maskinellt och går som en dröm, men det är inte många karossdelar som är rostfria. Import eller norrland/gotlandsbil är nog det enda alternativet om du vill ha en rostfri. 15 år i saltslask (min bil har alltid bott i skåne) sätter onekligen sina spår :((( Mvh, Kalle |
|
|
Nu vet jag inte hur du ErikBerg ser på saken, men jag skulle inte leta efter en med m-paket och skinn och massa extrautrustning. lite av charmen som jag ser det med en is är just att den är annorlunda, såna saker som klädsel, is-läpp, ratt, knopp är ju inte som i alla e30. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.