AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.584

dra bromsrör inne i kupen? vad säger besiktingen

eftersom jag ska dra om alal bromsrör tyckte jag det skulle va bättre att ha det dragit i cupen,,, är det nån som vet vad besiktingen säger om det?.
cl
157
clew_e30
325ik m50 turbo -87
324td Touring -92
318is -90
Tycker jag itne verkar så bra om det skulle läcka lite.. fräter bort färgen och det börjar rosta å grejer.
Det borde väl finnas en anledning till att man drar dom undeR?
det dom kan klaga på är vell att det inte skulle va så brao m man krockar,,, i annat fal har jag svårt att tro att dom skulle gå å om fallet så skulle vara så gör det inte så mycket med tanke på att bilen komer vara ur strippad så ett lekage skulle lätt synas..
paybull
Dom bör inte säga nått för jag har det i en bil å dom har aldrig klagat på det även om dom inte syns...
dom säger säkerligen inget! i min banbil så går bränsleslangen inne i bilen utmed tröskeln original, där ligger den även nu och bilen är helt rensad inuti, inga problem! det enda som jag skulle gjort är (lite beroende på var i bilen du drar röret) är att lägga ngn sorts skydd runt det, så du inte råkar komma åt det och slita loss det eller liknande...se även till så att grejorna sitter fast, vanligare monteringsfel än vad man tror...

MVH
Johan K
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det går bra att dra rören i kupén, en del tillverkare har gjort så från fabriken...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

perfect;) då vet jag ... drar en bit silvertäjp över så håller det för vad som hellst tack å hej.
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Jag tror defenetivt att det bör kunna bli problem om besiktningsmannen inte är på bra humör, vad jag förstått är det absolut inte ok att göra så.....

Kollade själv upp det lite när jag skulle montera ställbar bromstrycksregulator...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bistec: Du tror, Jesperado vet eftersom det är hans jobb.
MEN OM MAN DRAR

AVGASsystemet i genom kupen???tro inte att jag skämtar nu!! fundrat på det där?...

skulle det gå?

har nämligen en e12 4 dörrars som jag skulle vilja ha bort avgassystemet på under.:)
lättas är vell att sänka in system i karrosen bygga som en mini kardantunell... om du tycker dig behöva det:P... annars tror jag det inte är ok.
E12 KAROSSEN är så tait under? å det går inte å dra avgasröret över bakvagnen?

desutom så är dovn pipen 76 mm från turbon.

bilen kommer å sänkas minst 35 mm.. å då blir det inge lättare.

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Tror inte det är så uppskattat av bilprovningen. Inte särskilt smart heller. Tänk om det läcker/börjar läcka lite... Och varmt som h-e lär det bli i kupen. Gör en extra tunnel i karossen för avgassystemet istället är mitt tips.

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
ja!!! får nog komma på nått ?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Bistec: Rören i kupén är tillåtet, däremot inte ställbar bromsvåg, linelock eller liknande...

Avgassystemet i kupén är inte tillåtet...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Kan man dra avgas rör inne tröskeln,,,;)

det tråkiga e att den e 4 dörrars?

så det går inte heller????

var fan ska avgasröret komma ut nånstans?

Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Tänk TRAKTOR!

Kapa ett "lagom" hål i huven.

Vänd på grenrören. Sen liten påbyggnad och rätt upp igenom hålet genom huven.. problem solved? hehe ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.