|
|
|
|---|---|
|
Alltså Prismässigt ligger de ju lika så när som ett par tusen lappar. Men har A3 så mycket mer i grund? Alltså säg 116i vs. 1.6 FSI Jag menar tex larmet är ju mycket sämre. Sedan är det en framhjulsdriven bil. För mig är Audi en VW is snyggare kläder. Så vad mer får man för en grund A3 än en grund E87? Dessutom är ju kampanj priset för 1-serien rätt bra där man får för 199kkr Advantage+Larm+LM fälgar Min BMW 116i Länk | |
|
Jag funderade lite på en A3 innan jag beställde min 120i, men varför det blev en bmw till slut föll på designen och "sportigheten"(bakhjulsdriften gör väl mycke för detta). Jag såg nån annons för nån vecka sen med en A3 2.0turbo quattro med lite lullull(grejer för ca 20kkr hos bmw) för 270kkr, nästan så man ångrade sig lite då. Just varför man funderade över audin är väl quattron som är helt underbar här uppe i norr. Känns lite som den bilen är bättre på pappret men så fort man sätter sig i bmw och kör den så upptäcker man hur bra bil det är om man vill ha en rolig bil med kvalite. |
|
|
Sist jag kikade så var Audi A3 ännu snikigare än BMW 116i som standard. Om jag inte missminner mig så ingick varken AC eller Radio i A3, men detta kan ju ha ändrats nu. Mvh, Kalle |
|
|
Kalle: AC och radio är inte standard i 1-serien heller. Både Audin och BMW:n är ytterst snikiga i standardutförande men med "lagom" utrustning är inte prisskillnaden så märkvärdig. T ex: En 116i med Advantage, metallic, 16" alufälgar och stöldlarm går på 226.500kr, medan en motsvarande A3 1,6 FSI Attraction (ink larm, klimat, 16" aluf, radio Concert, dimljusgår på 230.300kr. Och då är Audin bara tredörrars! Motsvarande Sportback går på 234.400kr. Så prisskillnaden är ganska liten, dock till BMW:ns fördel. //Chrille |
|
| En A3 1,6 FSI Ambition med Pluspaket (klima och radio Concert) och metallic går lös på 227.100 kr. Den är då 600 kr dyrare än 116en i exemplet ovan, men då ingår 17"-fälgar och sportstolar. | |
|
Nja min 116i med Advantage+stora klimat+larm+vinterdäck+sportstolar+sportchassi+dryckeshållare fick jag ge 216'600 kr Min BMW 116i Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.