|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om någon av er vet något om denna 528i -97? Den verkar nästan för billig, men ser fräsh ut. Länk till bilen: Länk En sak jag undrar över är årsmodellen. Enl. annonsen är det en -97, men enligt vägverket så är bilen fösta gången registerad 1995. Intagen till Sverige 2002. Någon som kan skapa klarhet i det där med årsmodellerna? Är bilen en tidig 1996 års modell, eller en -97? Någon som har övrig info om den? Info tas tacksamt emot! Mvh Carl. Pärlan: Länk | |
|
Hej Enlig det man kan få fram när jag sökte på chassinr är billen tillverkad 1995/12, så är det en utav de f:a E39 som gick ut. 97 årsmodel är det knappast, 96 årsmodell snarare. Kolla själv på: Länk Mvh miko611 Micko |
|
|
Okej, det har du rätt i. Någon som har annan info ang. bilen i fråga? som känner till firman (om det ens är en firma?) Eller känner till någon historik om bilen? Pärlan: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är väl vad man får i bästa fall för en långmilad -96 i normalt skick.= inte billig. En -99 523 med liknade miltal säljs av en handlare för 68tkr. ///MVH Hasso Länk |
|
Carl L: Om du nu tycker att bilen är såpass billig så undrar jag varför du inte ringer säljaren direkt istället? Han bör ju kunna svara på de flesta frågorna på en gång, utan att du behöver engagera dig öht? Antagligen kommer bilen säljas ganska omgående eftersom bilen ligger ganska rätt i pris. Utdrag ur bilregistret: Ägare/Brukare Namn: TROLLTVÄTTEN AB Adress: GRAFITVÄGEN 30 Postnr: 461 38 Ort: TROLLHÄTTAN Förvärvsdatum: 2005-09-28 Fordonsstatus: Avställd (2005-09-23) Antal ägare: 7 Datum för första reg.: 1995-12-15 I trafik första gång: 2000-05-19 Direktimport: Ja Besiktningstermin: 2005-08-01 - 2005-12-31 Senast godkända besiktning: 2003-09-30 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: 178198 (På detta utdrag kan man alltså konstatera: bilen är importerad maj -00, har haft en hel del ägare i Sverige, skall besiktigas ganska omgående, är en tidig -96:a, uttagen dec -95, är avställd, ska snart skattas ytterligare igen) Asken: Det är sant som du säger att det gick att få en sv-såld 523 -99 för 68.000kr, dock är den bilen reserverad (kanske redan avhämtad?) av en annan forummedlem, ursprungspriset var dessutom 78.000kr. Kanske går det o göra lite på priset på denna 528:an också om man har tur? Visst går det att få en 528 -96 för dessa pengar (69.000kr) även på annat håll, dock är denna bil importerad -00, vilket gör att denna bil skiljer sig mot alla tvivelaktiga nyimporterade E39:or som det ofta varnas för här på forumet.... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Samma kille annonserar även denna ---> Länk "tips från coachen" - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Rolex: Mycket snack i LÅDAN nu, när du blandar ihop mig med en ASK:) ///MVH Hasso Länk |
|
Rolex varför skulle denna vara mer ärligt än en nyimport E39a? kan ju lika gärna vara fifflad vid importen 2000 och sedan rullat 5 år här.. jag hade hellre kollat på en hyfsat nyligen importerad exemplar för att slippa rosten.. och oavsett om den är nyimport., svensksåld eller import för 5 år sedan noga kollat historiken. BMW CS #5139 |
|
|
hasso: sorry........ - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
J.L. Har inte påstått att den skulle vara mer ärlig än en nyimporterad bil. Har inte heller påstått att man kulle skippa att kolla historiken på denna bilen. Dock säger min magkänsla att om bilen rullat i Sverige i några år så har den genomgått de nödvändigaste reparationer som kanske behövts medans en nyimporterad bil har tagits in för att säljas med så stor vinst som möjligt = vissa kostnader är att vänta? Detta är min högst personliga uppfattning och jag kräver inget medhåll i mitt tänk. När man i sin tur ska avyttra bilen så ÄR en relativt nyimporterad bil svårare att bli av med än en bil som importerats för typ 5 år sedan. mvh. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Av adressen och namnet i annonsen att dömma så är det micke som har (eller hadde) MR car i trollhättan som är säljare, vet att dom haft några tvivelaktiga bilar tidigare. Gör en sökning här på forumet på MR car eller specialbilar som det tidigare hette så ska du nog kunna hitta något att läsa. |
|
|
Ok. Hittade inte så mycket vid sökning. Men man bör kanske dra öronen till sig. Pratade med honom i fredags. Bilen är nu nybesiktigad u.a. (förutom halvljus för lågt på ena sidan). Verkar inte som jag ser några direkta fel. Ser fräsh ut på de korten jag fått skickade. Men känslan är att inte allt står rätt till med den. Såg på ett av korten han mailat mig att bilen hade en skylthållare från "yourcar". Det lilla jag fick upp på sökning om dem var inte heller positivt. Ska försöka kolla upp den mer. Annars får det bli en annan bil. Har någon mer info får ni gärna dela med er av den! Mvh Carl. Pärlan: Länk |
|
| Yourcar hadde oftast bra mycket finare bilar än vad specialbilar hadde på den tiden jag bodde i trollhättan. | |
| Glömde det viktigaste MR car har varit anmälda 2ggr föratt bl.a. skruvat en volvo c70. | |
|
Håller med Rolex (denna gången iaf :) ). Carl L: Kan lämna som riktmärke, att firma sålde en Svensksåld 528i -96 svartmet. skinn, kanonskick, full servad, 2 äg. MEd garanti för 60.000,- 22 t mil.. |
|
|
Är det samma kille som hade MR car som har nuvarande firman då? Alltså Trolltvätten AB? I så fall bör man kanske kolla upp tidigare bes. papper (om de finns) servicebok mm extra noggrant. för att se om bilen minskat miltalet sedan den kom till Sverige. Troltvätten har haft den i 1,5 månade ungefär, tror det var någon inbytesbil eller liknande. Kanske inte finns så stora pengar att tjäna på stt skruva en så gammal bil? Eller? Mvh Carl. Pärlan: Länk |
|
| Det bör vara samma kille eftersom när dom hade bilfirman så hade dom även tvätten, samma lokaler. Vet att dom var 2 som hade MRCar Micke och Rossi. Kommer inte ihåg detta exakt men har för mig det var Rossi som först hade tvätten och sedan när Mickes gamla lokaler brann ner så flyttade han också in i tvättlokalerna och dom körde bilfirman tillsammans. Senaste jag hörde var att Rossi inte var inblandad i firmorna längre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.