|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon skillnad eller är det samma? Är de lika hårda som en M3:a, hårdare eller mjukare? Stöd Team Schwedenkreuz! Länk | |
|
Är det verkligen ingen som vet? :| Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
JAg hade en fråga med när det gäller dämpare inget svar där heller :-( kan testa här med....om övre skyddet ramlat ner på bakdämparna är det ett byte på G eller är det ofarligt?Dem känns bra annars (hårda) Om vi samlar många chassi frågor på samma tråd kanske någon kunnig tar tag i det :-) Känner igen ditt Team med, kanske i Ams? Mpower |
|
|
Jo vi var med i AMS efter 24h och i Motor förra säsongen. Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
Jag har en lånebil över helgen, en 130i med M-paketet. Dvs M-sportfjädring. Det är inte speciellt hårt iaf. Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
| johann: hva med en liten rapport efter helgen? :) | |
|
Kanske det. ;) Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
| johann: Nyfiken på hva du tyckte om bilen.. :) | |
| I tillvalslistan för 330i E90 finns alternativet "Sportchassi" för 2900:-, medan det anges att M-Sportpaketet innehåller "M Sportchassi". Alltså befinner jag mig i samma bryderi som du Johan, är det verkligen någon skillnad mellan dessa två chassin, eller har BMW bara valt att sätta lite olika etikett på vad som egentligen är samma komponenter? | |
|
"Sportchassit" och "M-sportchassit" är olika kompnenter. M-chassit är ytterligare lite lägre än sportchassit. M-chassit kan enbart fås i kombination med M-sportpaketet. //Chrille |
|
| 2 cm lägre med M-chassit stod det i senaste EVO. | |
|
Säljarna påstår att det inte är nån skillnad, men dom har haft fel förut så... Keep Your Distance! |
|
| läste så skrev teknikens värld att m-chassit är 15 mm sänkt | |
|
2 cm resp. 15 mm i förhållande till vad? Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
| Jag för mig att den vanliga sportchassit sänker 0.8 och M chassit 1.5 cm från standard chassi .. Men helt säker är jag inte | |
| Enligt BMWs katalog sänker det vanliga sportchassit 15 mm på E90. | |
|
På den gamla goda tiden när min bil tillverkades så var det 20 mm M-chassi men när förra ägaren sänkte bilen så tog han i ordentligt (powertech) på gott och snart snöskyffel. Johann nu har du fått lite svar :-) du får räkna med att dem flesta chassin är lite softa med tanke på vad du kör på bana..... Mpower |
|
|
Betan, Jag skulle absolut inte vilja ha racehårt. Jag undrade bara eftersom jag läst att en del tycker M-sportchassit är för hårt. Det tyckte inte jag iaf. :) Skulle nog kunna leva med betydligt hårdare även till vardags. Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
Glömde skriva att jag mycket väl kan tänka mig att leva med M-sportchassit till vardags. Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
det blir svårt att inte ha det efter både 525 och 328 med M-chassi,klockrent på dem iaf säkert på 130 med!! Mpower |
|
|
Jag utrönade detta ämne på E46 då det påstogs att det satt grövre grängningshämmare samt andra länkarmar på bilar med m-sportpaket i förhållande till bilar med sportchassi. Vi fick tillfälle att hissa upp min 330 med sportchassi samt en annan 330 med m-sportpaket från fabrik och Det satt identiska länkarmar/krängningshämmare på bilarna samt att fjädrar/dämpare var även de exakta samma(samma artikelnummer) Hurvida de gjort på 1:an vet jag dock inte. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.