|
|
|
|---|---|
|
Jag har just varit och provkört en 318i 2002. Grymt fin bil, dock i övre prisklassen. Hur som helst, när jag lyssnade på motorn så hörde jag det där tickandet som man känner till från ventiler på gamla bilar. Någon som vet hur en sån här 143hk 318i motor skall låta? Den har gått 8000mil, de 3000 sista körd av en tjej. | |
Ekin |
de ska låta så..de har lite speciellt ljud..den har ingen kamkedja utan det är elektroniska ventillyftare.. så de e lugnt! men övrigt jättefin bil! skön att köra å riktit pigg å snål motor.. |
|
Ehhh ingen kamkedja??? Vad är detta då? Länk Mvh, Kalle |
|
| Okey, intressant svar... vad är rätt här egentligen? | |
|
Motorn har givetvis kamkedja! Det kan vara insprutningsventilerna/munstyckena som tickar lite, det är inte ovanligt och man kan tro att det är ventilerna i motorn som låter. En motor är för övrigt aldrig helt tyst, lite mekaniskt "slammer" finns alltid. Jämför gärna "oljudet" med en annan motor av samma sort. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ekin, Du har nog blandat ihop begreppan. Bilen ar ingen Kamrem... Det är nog det du hört. Iställen har den Kedja. Vilket är jävligt braoch kräver minre underhåll/byte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.