AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.070

Va kan jag få för min 328?

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
HEj! vore tacksam över om ni ville ge mig en snabbvärdering på min 328.. bilen finns på powerbörsen.
kolla halland. bilen är gul.
kan tillägga att den är i väldigt bra skick! har inte sett många i samma skick!
tack på förhand! MVH Andreas
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Är det den här du menar...?

Länk

//Stenback
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Din bil verkar vara mycket svår att värdera, pga av den udda färgen och utrustningen. Rimligt pris för 328ci -98 i gångbar färg gissar jag ligger runt 70-80kkr om miltalet är lågt, avstår dock att värdera din bil...

I mina ögon står din bil lägre i kurs än motsvarande bil i "vanlig" kulör tex blåmet., men vet att vissa gillar den typen av utrustning du har. Ha tålamod när du annonserar, det gäller att hitta rätt köpare och jag tror inte att det finns särskilt många poentiella köpare.

Sen tror jag många drar sig för att lägga ett bud då jag tror många har svårt att veta vad bilen kan värderas till.

Hur länge har du annonserat?
Ungefär vilket pris hade du förväntat dig?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
jag vet inte riktigt vad man skall begära för pris, men jag köpte bilen för 2 å ett halvt å sen för 145 000. då hade bilen gått 6500 mil, bilen va i ett extremt fint skick då, och priset kan tyckas högt men jag lägger hellre mer pengar på en bil bara jag får finast tänkbara.
Sen dess har jag lagt ca 70 000:- på den. att jag skulle få tillbaka pengar ens i närheten av vad jag lagt får man va dum om man tror, men under 90 000 släpper jag den inte för! Då behåller jag den hellre.
Enda skälet till att jag vill byta är just för att jag mer än gärna vill ha en M3.
Annonsen har legat ute kanske 1 månad och förutom ett par som velat byta mot en 328 cab E36 och en 540 E39 är det ingen som hört av sig..
kanske fel årstid att sälja en bil av denna typ...
de flesta vill väl inte ta bilen och köra direkt hem för att sen ställa den i ett garage för vintern och sen behöva vänta tills våren innan man tar ut sin nya bil...
Får väl se hur det går med försäljningen.
tack för ert svar!
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

a_wingard73:
Min personliga filosofi är att annonser där säljaren endast skriver "högstbjudande" utan att sätta ett pris, ja det tolkar jag som att säljaren inte är tillräckligt angelägen om att sälja.

Om du här i forumet erkänner att du inte släpper den för under 90' så varför inte skriva 90' prutat och klart i annonsen? Ellet 95' med viss prutmån.

//Stenback
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
jag hade pris på bilen innan men inte en enda förutom dom som ville byta hörde av sig. Egentligen så är 90 000 mitt absoluta lägsta pris för vad jag släpper den för. Jag velar fram å tillbaka om va jag skall begära... anledningen till att jag skrev högstbj va för att se va folk kunde tänkas ge för den och att ev få ett bra bud, men de e kanske som du säger mer avskräckande text än tvärtom.
tack
Det är alltid svårt att värdera specialmodifierade bilar. Viljan att lägga ut extra pengar för kostasamma modifieringar ligger helt och hållet i köparens ögon. Personligen tycker jag att BMW, likt en tavla av någon känd konstnär, gör sig bäst i original, eller med originaltillbehör.

Om man skall försöka sälja en E36 328 coupe för runt hundringen idag bör man fråga sig själv: Hur skall jag motivera en kund att köpa min bil framför en 1-2 år nyare (och modernare) 323Ci/328Ci E46 med samma mil för bara 20-30kkr mer? Denna prisskillnad är småpotatis för kunden med dagens ränteläge.

Jag tror personligen det blir svårt att få ut mer än 80-85kkr för bilen, och det är egentligen ett mycket högt pris för en E36 328 coupe.

Sätt ut den för 95kkr och testa dig fram. Det är det allra bästa sättet att ta reda på vad just din bil är värd, en bil är ju inte värd mer än vad någon är beredd att betala för den.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
kan hålla med dig i det du säger! mkt svårt att motivera köparen att köpa en så gammal bil för de pengar, enda motivering jag har är att de lär få svårt att hitta nån i bättre skick. All utrustning som tex kjolpaket, vinge, mm är inte eftermonterat utan sitter från fabrik. Bilen är alltså inget sönderskruvat hemmasnickeri som man ser många av! Att köpa en bmw där de sitter en massa eftermonterade kjolpaket och vingar av diverse märken skulle jag inte heller va intresserad av att köpa. kvaliteten på dessa prylar brukar va långt sämre än originalet. och det är just kvalitet och körglädje som kännertecknar en bmw.
Som tidigare sagts så "måste jag" inte sälja bilen, utan gör det enbart för att ev kunna köpa en m3. får jag inte vad jag anser rimligt för bilen så behåller jag den. är så nöjd med den man kan bli, förutom att de saknas 100 hästar
då.
-d
299
-dB
130i -07
varför inte skriva att du kan tänka dig att byta mot en m3a, säkert någon som vill ha billigare försärkring men samma hästar.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
har skrivit i annonsen att jag ev kan tänka mig byte mot en m3.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.