|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar vilken sorts kylare ska jag ha till min automat, ringer man till mekonomen så vet dom ju inte vad det är för sorts kylare man förklarar för dem. Ringer man bmw så är dom på bmw billigare än mekonomen. Så jag undrar jag måste ha en kylare för oljekylning vart finns såna till 524 TD automat -86 e28? Sen vill jag också fråga en sak vart skall ventilen monteras så den håller kvar dieseltrycket är det på den genomskinliga bruna slangen som går från dieselpumpen vid handpumpen in på sidan av motorn där gasreglaget är? Kan någon visa hur man skall montera det med bilder jag är inte så erfaren på sånt här.. | |
|
hör med bildelsimporten om kylaren för en timme sen testade jag att montera dit en backventil på slangen till filterhuset pga starproblem men det funkade ej för mig. det gick inte att handpumpa upp trycket då pga backventilen bytte samtliga brickor till anslutningarna och filtret och då blev det absolut tätt och nu funkar den klockrent kommer det bubblor i slangen till pumpen? isåfall vet du varför du har startproblem |
|
| Hej vart köpte du brickorna, vilket filterhus? Menar du Dieselpumpen där sitter ett filter. Och skall jag byta brickor från ingående slang in mot dieselpumpen som går vidare till filtret och för utgående som går vidare in i motorn?? Då behöver jag inte någon backventil då kan jag sälja den.. | |
|
vanliga kopparbrickor där handpumpen är kallas för filterhuset från filterhuset går en genomskinlig slang till pumpen båda slanganslutningarna till och från filterhuset gäller det sen kan filtret läcka in luft också om det är gammalt när eller om du byter filter,var aktsam för plastbiten (ringen)som sitter ovanför filtret kan spricka. blir som backelit med åren sen har du luftskruvens bricka som kan läcka in lycka till om du behöver mer hjälp gå in på Länk |
|
|
vilken dimenstion av kopparbricka använde du? |
|
| ta lös bultarna så ser du | |
| Men du kolla in motorn jag gav dig länk till å kolla på den motorn med brun genomskinlig slang alltså jag ser ingen bult vid slangen utan den är tryckt fast bara... | |
|
gå in på den länken ovan så kan vi hjälpa dig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.