|
|
|
|---|---|
|
Hej..Har tittat runt på olika svar angående "Fläktstrul". Min Fläkt har slutat snurra,helt o hållet..efter att en längre tid bara gått på 4an..La den av.. Har inte hittat ngt inlägg där just ngn har haft en 525tds med detta problem....Men gäller "FläktmoståndsFelet" alla modeller eller e det olika? Om det e så kan ngn vänlig skicka ngn Länk var den sitter så ja vet var ja ska sätta in den nya ja beställer!! Mvh Valle | |
| Tror inte det är någon skillnad på en 525tds och övriga 5-seriemodeller. Fläkmotståndet sitter "ovanför gaspedalen" inne i konsollen (om jag inte minns fel). Men jag skulle ju inte tro att det hjälper om fläkten inte snurrar alls. Säkring? | |
|
Säkring? e helt oki...det sista den gjorde att den startade ibland när man slog på tändningen...men nu verkar inte det tricket funka alls!! Har man fläkten på 4a an nu...så känns det att det kommer "lite varmluft"...men inget "tryck" i den eller surrande... |
|
|
kanske e så enkelt som att fläktmotorn lagt av... Testa att dra ström direkt från batteriet på fläktmotorn så ser du om det är den eller inte... |
|
|
Tja..tog just bort Fläktmotståndet ....o åkte ner med bilen till en verkstad där dom mätte med ngt...o dom sa att strömmen funkar på alla lödningar.. En dum fråga till dig Petrus som ville jag skulle kolla Fläkten....vart ungefär sitter den? Ska surfa runt på forumet o leta o se om ja hittar ngn Länk till bild..men de vore bra om du kanske ändå kunde förklara lite snabbt... Tack |
|
|
valles: Jag vet tyvärr inte var fläkten sitter på en e34. Har inte skruvat så mkt i dessa bilar... Har mestadels haft äldre bilar:) Men på e28 sitter den iallafall framför vindrutan. Kan ju vara likadant på dessa... Men jag vet som sagt inte. |
|
|
Tack..hittade den med hjälp av en kille på forumet...köpte oxxå en beg Fläkt av han... Ska mekka imorrn..hoppas de e det som e felet=) |
|
| Vart satt fläkten? | |
|
Den satt där du sa,,,,,framför rutan...men man måste ta bort expansionskärlet..o sen in i torpetväggen... |
|
|
Yeaahhh!!! Klarade det...bytte HELA fläkten SJÄLV!!?? ....O NU fUNKAR DEN!! tACK TILL ALLA!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.