|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har precis köpt en 318is med ett par fel på. Ett utav de stora felen är att bilen har kokat och toppen har till följd av det blivit skev. Killen som jag köpte bilen av sa att eftersom det är en -90 så skillde det saker mellan 16v topparna så jag var tvungen att köpa en ny topp ifrån en motor som var tillverkad mellan -90 och -91. har inte alla M40 motorer samma topp? Jag passar även på att fråga hur mycket man kan plana toppen på en M40-topp (eftersom den är skev så måste den planas hur som helst.) Ifall det är någonting annat gällande byte av topp på en 318is -90 som jag borde veta så tveka inte att berätta för mig vad jag behöver göra! Hälsningar, Jonas www.maggotracing.se | smoked motherfucker. | |
|
Vilken tabbe! Det är ju ingen m40 som sitter i min bil utan en m42! Glöm alla frågor om m40 och tänk m42 istället! :D www.maggotracing.se | smoked motherfucker. |
|
|
jag har en topp från en 93:a i min 90:a. funkar kalas. tar du av toppen så byter du gummipackningen i framkant. (väldigt vanligt fel att den går sönder...) finns ett par trådar om att byta topp på m42. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.