|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bytte fjädrarna på min 750 E32 i dag, men den hänger fortfarande lite där bak. Funderar på om nivå regleringen kan ha havererat. Nån som har tips? Vanliga fel? Var börja felsöka? Tack på förhand | |
Paap Reeder |
... lossar du staget till reglerventilen - alldeles tv om slutväxeln - och för reglerventilens arm litet fram och tillbaka skall bakvagnen röra sig upp och ner. Helt säkert med motorn igång och har du friska bromsbomber och dito hydraulbomber så skall den röra sig även med avslagen motor i a f så länge det finns tryck i bomberna. MVH /// Paap R |
|
Finns mycket skrivit om detta tidigre, t ex: Länk Fel Paap, bilen kan aldrig höjas utan att motorn igång. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hittade en lite svart plast dosa på bilens högersida med en kontakt och en arm, kan det vara den? Men det hände inget när jag rörde på armen. Måste bilen stå på mark eller tar det en lite stund innan den ändrar sig? | |
Paap Reeder |
OK... när jag låg under och pillade på länkarmen så var förvisso tolvan i gång men tänkte som sagt ut efteråt att den kanske borde rört på sig upp/ner även med avslagen motor. Tänkte att servopumptrycket ju lagrades i bomben(erna). Men så funkar det tydligen inte. MVH /// Paap R |
|
nä du ska ha motorn i gång sedan kan du vrida på länken på reglerventilen så ska bilen höjas o sänkas.regler ven tilen sitter alldeles bakom bakaxelhuset. Länk |
|
|
Får inte ordning på min nivåreglering. Jag har röd (röd=ATF=fel?)servo olja i bilen, kan det ha förstört systemet? Läste det i en tidigare tråd Länk Jag har även högt HC värde på bilen o läste här att det kunde ha nåt samband med trasiga Hydrauliska ventillyftare=nivåreglering? Länk Börjar bli lite orolig för att kostnadernar ska springa iväg rejält. Tacksam för svar MVH John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.