|
|
|
|---|---|
|
Räcker det med att underhållsladda 1g i månaden om ens bil står avställd i kallgarage med runt +-0 i 6 månader? Ska laddaren vara på 1 dag eller kanske 5 timmar räcker? Vill inte ha laddaren på för länge i allmänt garage... Batteriet borde väl klara en vinter med "månadsladdning" va? | |
|
Japp det räcker nog. Prova även att starta bilen nån gång i månaden så alla delar får sig smörjning. Kör med acknappen inn eså den inte torkar ut. MVh Asken |
|
| Fast jag kan inte köra motorn på tomgång varje månad. Kan inte vara bra för maskinen.. Blir nog en sur motor till sommaren....Tack för snabbt svar annars! | |
| Ac mår ju gott av att smörjas ja...Usch vilka problem man får när man ställer av.... | |
|
Varför inte ha en C-teck laddare ??????? Då behöver man bara starta bilen när man känner kör att köra den en svänge eller varmköra den........................ Jag har en sån kopplad till min Alpina och det fungerar utmärkt ! Billy B10 , Alpina Club Schweden Länk |
|
| Hur funkar en C-teck och hur installerar man den och laddar via den? | |
|
Det som jag tycker är så bra med en C-teck laddare är att man aldrig behöver koppla från den under vinterhalvåret (förutom när man ev startar bilen) Den sköter allt själv 8underhållsladdning osv............... finns ett prisvärt alternatin på (Clas ohlsson)......................... Billy B10 , Alpina Club Schweden Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.