AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.562

Bild på M5 med E38 front-modifiering

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hit me :)

Länk

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
735
Schnitzer: tack för bilden!

Den ser som ngn påpekat i M5 forumet lite snällare ut. Jag tycker personligen inte att linjerna harmoniserar ihop e34 och e38. Men den är ju ovanlig!!

Men läcker färg på M5:an måste jag säga. Ovanlig på e34? Individual??

BMW-förare älskar oftast!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
735:

Ja, det är den!

Cosmosschwartz är inte en individualkulör. Därimot så är kontrastlacken avbeställd som går under Individual. Hade det på den förra bilen också. Verkar inte som att jag ska få någon M5 som har kontrastlackering :)

//Schnitzer

Cosmossvart kom 5/94 till E34 vilket innebar tillverkning i 15 respektive 16 månader för M5 Sedan/Touring, var det 51st Touring i den färgen Karl?

I och med att E34 ser bättre ut utan kontrastfärg skulle jag vara tacksam över att äga en i samma färg, detta är min åsikt.

Schnitzer; Har du M eller sportratt i din Cosmossvarta? Den kommer att se fantastisk ut med originalfront, Shadowline, ingen kontrastfärg, M-speglar och den nästa vackraste färgen efter Technoviolett, endast US-skylthållare så är utsidan precis som jag vill ha den;) Jag råder dig att montera en US-panel på regbesiktningen, vill du sedan inte ha liten skylt, så är det bara att beställa en dubblett av framskylten.

Mvh Stephan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Stephan735i:

Jag har 710 M Lederlenkrad, mycket skön ratt med airbag. Det kommer att bli originalfront, men det får dröja ett bra tag.

Jag gillar också färgen väldigt mycket. Har köpt lite produkter för att polera bilen med och det borde bli snyggt när det är klart.

//Schnitzer

Håller med dig M-ratt är skönast, men 255 Sportratt är vackrast, det tyckte även ägaren till en Nürburgringchassi försedd 540iT/6 som jag fick provköra tidigare i veckan, som hade M-ratten, känner du till någon E34 M5 i Nachtblau?

Cosmossvart blir mycket snygg med puts, din kommer glänsa! Tro mig, jag blir glad varje gång jag ser min, vilket inte blir så ofta, nu när vintersäsongen börjat, dröjer väl 5 månader innan nästa tur.

Mvh Stephan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ill hit you with the sledge hammer!:) Bygg om bilen till original snabbare än kvickt den komemr att bli en skönhet då. Nu ser den mer ut som en hallå vad är det där:) *tar blindhunden och går*
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Stephan735i:

Känner inte till någon E34 M5 i Nachtblau, därimot så har jag sett E39 M5 i den kulören.

Asken:

:)

//Schnitzer

Gemini__
Som jag har skrivit förut så tycker jag inte det är någon katastrof, ser helt OK ut ärligt talat. Men självklart är den snyggare i originalutförande.

Mhv:
Thomas

Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det är precis så där jag hade velat att E34 skulle ha sett ut original. Dvs "inglasade" strålkastare som på E36,E46 och E39. Klockrent!
Jag saknade de glasen så jag bytte till en E36 ;)

///Foppa
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kommer troligtvis att sälja fronten (framskärmar, ljus, frontplåten, framblinkers) lite längre fram. Har inte bestämt mig när. Sedan beror det ju på hur mycket man får betalt.

//Schnitzer

Alltså det ser ut som den ska sitta där, det ser fabriksbyggt ut osv.
Men det är enligt mig inte snyggare än originalfronten, den ser
väldigt snäll ut som vilken vanlig bil som hellst, bygg om tycker jag
hade kunnat sitta kvar om det var en 525, men alldeles för
mesig för M5.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jocce:

Ja, det kommer att bli ombygge, frågan är bara när. Det är ju väldigt seriöst gjort av Gemballa. De har ju tänkt på att allt ska se bra ut och som det vore från fabrik.

//Schnitzer

fult som fan var det..passar int alls me bilens former
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Tycker inte det såg så tokigt ut. Skulle varit kul att se det live
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Ser ut som en BMW iallafall. Jag har dock svårt för den men de är väl som allt annat. Man måste vänja sig med de

///Micke
fjamsetramsa
liknar en merca
Gemini__
Tycker du allvarligt att den liknar en Mercedes? =)

Länk
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Riktigt snyggt arbete måste man säga iaf! Men kan inte riktigt bestämma mig om det är snyggt eller ej! :P Ser lite modernare ut men linjerna stämmer inte till 100% tycker jag. Man skulle nog få titta en extra gång i backspegeln för att se vad det är för modell ;)

Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.