|
|
|
|---|---|
|
Köpte mig min första BMW idag, en 320i -86 E30. Tycker att den drar lite dåligt mellan 800-1500 varv? Ska det va så ? Har även hört att för stort avgas rör kan göra att man får dåligt drag på låga varv då jag har 2,5" Simons rör med fullflödes dämpare, kan det ha något med det o göra? Sen låter den lite orolig på tomgång och låg! Går det att höja den? Tycker även att bromsarna tar dåligt och vibrerar lite i pedalen? Nån som har en aning vad det kan va? Skivan fram har max 1 mm sorgkant! Tack på Förhand Linus. | |
|
Det låter helt normalt för bensinmotor. Skall du gasa på dom låga varvtalen får du byta till diesel med traktorkamaxel. Det är nog inget problem med ditt avgasrör och dämpare, bara grenröret och en halvmeter till är originaldimension. Nisse |
|
|
Bromsskivorna kanske har slagit sig, då kan det vibrera i ratten vid bromsning. Tycker min 320 drar dåligt under 4000varv :D |
|
| Ok. om bromskivorna slagit, Kan jag testa det då? Hur fixar man det enklast? | |
|
Det kan man mäta, ta av fälgarna och ställ en pallbock eller nåt liknande riktigt nära skivan, sen snurrar du på skivan så ser du om den är skev. Man fixar det genom att byta skivor, alternatift svarva dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.