|
|
|
|---|---|
| jag har en 320 tillverkad -02 som behöver byta länkarmar och bussningar. Materialet skulle gå på garantin eftersom det ör ett ganska vanligt fel. Men ska man ändå behöva betala 3000kr i arbete???? | |
|
Man kan tycka att man inte ska det, men det är ett normalt pris för verkstad. Inte mycket att göra åt, förutom att byta själv. Jobbar själv på verkstad om vi ligger på samma pris ungefär. Ska idag göra en 18.000 mila service på en 850, inte mkt jobb, byta olja, filter, stift, remmar, m.m. ca 3k det med. |
|
| Jo asså de är jag helt förstående för, jag menar inte att det är dyrt för det jobbet men mer att om jag köper en vara och den har ett garantifel som denna bil har så behöver ju inte jag betala servicen även om jag får utbytesdelarna gratis. Jag tycker bmw också kan betala arbetskostnaden eftersom det är förlängd garanti på just den delen upp till 5 år/8000 mil. | |
| Jag skulle testa att tjata lite. Ring BMW Group och be att få prata med någon som har hand om kundrelationer, prata lite och be att få ta upp ditt ärende. Ge dig inte om de säger "tyvärr". Jag har erfarenhet att om man kan stå emot, får man det man vill ha. | |
| pratade med en på bmw sverige som snällt förklarade att det där med länkarmar efter 2 års tid endast är "goodwill" om dom ska fixa vilket dom oftast gör. Men arbetet får man stå för själv och det är inget som görs undantag för. Så enkelt var de me de... Nån som hittat nån paragraf som säger annat? :) | |
parolof |
gå till en mindre verkstad, jag betalde 600:- här i Falun för att få den gamla spindelleden urpressad och bytt. inkl. demontering/montering av bärarmen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.