AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.511

Värdering på BMW 523, mållös!

Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Ska köpa en ny familjebil! Tyvärr står vi helt mållösa. Har riktat in oss på två speciellt intressanta objekt!

Ena är en BMW 523 -97, 14kmil seriös servicebok, privatimporterad av en äldregubbe i oktober 2003 o har ägt den sedan dess! Bra skick, inget direkt o anmärka på, bakluckan strulade lite, däremot så var den helt tom på utrustning. Hade iförsig skinn, klima o elhissar fram ungefär! Inge fjärrlås, Xenon eller nånting! PRIS: 70,000:-

Objekt nr 2: BMW 523 -98, svensksåld 2ägare, 14kmil o full bok. Nuvarande äger känner han som köpte den ny och har ägt den i 4a år. INte heller nåt direkt fel, huven omlackad pg.a p-skada samt att ac kompresorn gnölade lite! (kanske remmen) Lite mer utrustning som regn.sens, stora larmet, lilla datorn, m-ratt 4xelhiss. Negativt: Grått tyg, va fräscht men såg inte snyggt ut! 83,000:-

Båda är Automat/steptronic.

Både personerna är reko, person nr 2 kan inte mycket om bilar och verkar ha de bra ställt, bor i Sthlms city med privat garage bla. Ägare till bil nr1 är lite mer hemlig verkar de som, dock inget fel men chansen är nog större att han skulle dölja något!

ÄR priserna normala för va det är? Vilken bör man satsa på! Är det värt ca 13,000:- för att få en svensksåld, lite bättre skick, mer utrustning säkerligen inte fifflad mätare, fast den då har grått tyg istället för skinn!

Står helt mållös, eventuellt görs affär imorrn på någon av bilarna då vi är i akut behov av bil!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är nog rätt så normal prisnivå, Tycker helt klart att det är värt 13000 mera för en årsmodell mera plus mera utrustning, skinn på gott o ont, kallt på vinter och ganska många importer saknar stolsvärme dessutom.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Skit samma, köp den du gillar mest. Man kan hålla på och väga för och nackdelar in absurdum...
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja, utrustning är något man alltid vill ha mer och mer av. Svensåld är alltid bra det också.

I värsta fall kan du ju eftermontera skinn, finns och köpa begagnat ibland på börsen.

Kolla upp det där med Ac:n, kan bli dyrt.

Men jag instämmer med hasso.
Tom på utrustning med SCHiin och klimator...hmm, det brukar vara det klassiska som saknas när det skrivs fullutrustad utan SCHiin och ac...:) Nummer två är klart mer intressant ur min synvinkel då SCHiin visserligen är snyggt, hållbart om man sköter det rätt och undviker spetsiga föremål och lätt att rengöra vinner tyg lätt då:

1 inte så varmt på sommaren
2 inte så kallt på vintern
3 stolsvärmen funkar bättre
4 kräver inget underhåll annat än rengöring

Att nummer två har farthållare ser jag som ett kraftigt plus då jag anser det viktigare än ac...

Blev det affär? Isf: vilken av bilarna blev det?

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Bil 2, alla gånger.

Den första bilen har inte skinn och farthållare, och därmed inte multifunktionsratt = SNIK, kommer bli mycket svårsåld. Dessutom import.

Bil två är väl värd sina pengar jämfört med snik-1:an :)

Mvh,
Kalle
Sorry, missade att det var bil 1 som hade skinn, inte bil 2.

Spelar ingen roll, tycker ändå att bil 2 verkar vara ett bättre köp. Skinn går alltid att eftermontera á cirka 5000:-

Lycka till!

Mvh,
Kalle
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Kalle: Var finns skinn för 5000,- ? Köper gärna en inredning
Fartglad,

Det dyker upp titt som tätt på PowerBörsen och andra annonssidor, samt diverse firmor och skrotar.

I övrigt så kan man köpa en komplett skinninredning för 1500:- på Returbilen i Malmö.

Mvh,
Kalle
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Kalle: Tack för tipset! Är ju riktigt prisvärt! Dessutom håller jag me de flesta, den sv sålda är väl den prisvärda här.
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
blev affär på bil nr2!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.